در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

آسیب شناسی تئاتر کردی ضروری است

بعد از گذشت ۱۴ دوره از جشنواره تئاتر کردی سقز نیاز به آسیب شناسی آن از سوی صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تئاتر وجود دارد.

به گزارش تئاتر کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بعد از گذشت ۱۴ دوره از جشنواره تئاتر کردی سقز نیاز به آسیب شناسی آن از سوی صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تئاتر وجود دارد.

جلال قلعه شاخانی با اشاره به اینکه فرهنگ هر منطقه نمادی از عزت و غیرت مردم آن دیار است، گفت: هنر نیز بهترین ابزار برای نشان دادن فرهنگ مناطق مختلف است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ دوره از برگزاری جشنواره تئاتر کردی سقز می گذرد، بیان کرد: می طلبد دستاوردهای بیش از یک دهه برگزاری این جشنواره جمع آوری و مرور شود تا روح بی آلایش فرهنگ در این هنر مورد صیانت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: بی شک جشنواره، ویترینی  برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات یک دوره تولیدات نمایشی مبتنی بر متون تولیدی و تازه نگاشته شده از بطن هویت رفتاری آن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه مدیریت هنری در یک جشنواره فرآیندی لازم و ملزوم است، بیان کرد: در مدیریت جشنواره استقرار ضوابط از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه دولت مسئولیت حمایت، هدایت و نظارت بر برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف را برعهده دارد، افزود: باید از دولتی کردن فرهنگ پرهیز کنیم و همواره اجرای برنامه های این حوزه را به مردم واگذار کنیم.

وی اظهارداشت: نشاط و امید آفرینی از یکسو و همگرایی و نشر نوع دوستی از سوی دیگر همواره در راس اهداف تولیدات نمایشی باید قرار داده شود.

وی عنوان کرد: حال با گذشت ۱۴ دوره این جشنواره نیاز به آسیب شناسی بی طرفانه این رویداد فرهنگی و هنری توسط صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تئاتر است تا بدین گونه در دوره های آینده نقاط قوت آن تقویت و نقاط ضعف هم برطرف شود.

 




نظرات کاربران