در حال بارگذاری ...
گزارش سفر ی یک روزه به بیجار

بیجار یکی از قطب های  تئاتر استان است

طی دیدار ی که هیئت مدیره ی تئاتر استان کردستان با هنرمندان تئاتر بیجار داشتند علاوه بر دیدار باعلی اکبر نوربخش، هنرمند پیشکسوتی که درمتاسفانه در  بستر بیماری بودند، مهمان نمایش"ئه وانگه ل"  نوشته و کار  غلامرضا همتیان بودند که به زبان کردی و لهجه ی گروسی اجرا شد. در پایان نیز نشست صمیمانه ای با جمعی از هنرمندان فهیم و خلاق تئاتر این شهرستان داشتند

بیجار یکی از قطب های  تئاتر استان است/ رونق فعالیت های هنری

 به گزارش تئاتر کردستان طی دیدار ی که هیئت مدیره ی تئاتر استان کردستان با هنرمندان تئاتر بیجار داشتند علاوه بر دیدار باعلی اکبر نوربخش،هنرمند پیشکسوتی که درمتاسفانه در  بستر بیماری بودند، مهمان نمایش"ئه وانگه ل"  نوشته و کار  غلامرضا همتیان بودند که به زبان کردی و لهجه ی گروسی اجرا شد. در پایان نیز نشست صمیمانه ای با جمعی از هنرمندان فهیم و خلاق تئاتر این شهرستان داشتند که مشروح این جلسه به شرح ذیل است: 

در این دیدار رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان گفت: شهرستان بیجار با داشتن پتانسیل های خوب در عرصه هنر های نمایشی و کسب عناوین برتر در جشنواره های مختلف توانسته به یکی از قطب های تئاتر استان کردستان تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی کردستان عبید رستمی همراه هیئت مدیره محترم انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در جریان بازدید  از دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بیجار و بررسی امکانات و وضعیت تئاتر در بیجار به اهمیت رونق تاتر اشاره کرد و اظهار داشت: هنر تئاتر به واسطه تاثیرمستقیم آن بر روی مخاطبان تأثیر بسزایی در رشد فرهنگی جامعه دارد.

وی در ادامه به استعداد های خلاق و توانمد جوانان بیجاری اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان بیجار به وجود جوانان با استعداد و دارای علم و تخصص فن هنر از جمله هنرهای نمایشی به خود می‌بالد و با حمایت از این جوانان می‌توان به آینده هنری بیجار امیدوار بود.

رئیس انجمن نمایش استان کردستان به اهمیت حمایت از هنرمندان اشاره کرد و گفت: حمایت از قشر هنرمندان زمینه ساز تداوم انجام کار های متعدد هنری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی  است و در این عرصه تجربه ی پیشکسوتان می تواند چراغ راه باشد.

وی همچنین از فعالیت خوب گروه های نمایشی در این شهرستان تقدیر کرد و بیان داشت:خوشبختانه انجمن هنرهای نمایشی بیجار فعالیت بسیار خوبی دارد و توانسته اجرا های نمایشی پرباری را در طول سال داشته باشد و مخاطبان تئاتر را به سالن های تئاتر آورد.

رستمی در ادامه به اجرای نمایش "ئه وانگه ل" اشاره و ضمن تقدیر از هنرمندان این نمایش عنوان کرد: شهرستان بیجار سهم زیادی در به تصویر کشاندن پتانسیل تئاتر در استان را دارد و حضور هنرمندان بیجاری در جشنواره های مختلف باعث شده تا این شهرستان به یکی از قطب های تاتر تبدیل شود.

وی همچنین به اهمیت ایجاد اتحاد و همدلی بین هنرمندان اشاره کرد و گفت:لازم است هنرمندان با اتحاد و همدلی در جهت تولید آثار فاخر گام بردارند و به توسعه هرچه بیشتر هنر در این شهرستان کمک کنند.

رستمی همچنین به اهمیت حضور جوانان هنرمند در کنار پیشکسوتان این عرصه اشاره کرد و افزود:حضور جوانان در کنار پیشکسوتان به ارتقای سطح هنر و تاتر کمک بالاخص در شهرستان کمک می کندو از اینکه پیشکسوتان تئاتر بیجار آقایان غلامرضا همیتیان،علی اکبر نوربخش ،جعفر ولدخانی و... با تمام مشکلات موجود همچنان توانمند و پر توان بر صحنه ها حاضر هستند بسیار خوشحالیم.

مهدی سلطانی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار ضمن تاکید بر توانایی های ویژه ی هنرمندان بیجار در حوزه ی تئاتر گفت:بنده و سایر همکارانم آماده ی ارائه ی خدمات به هنرمندان بوده و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که هر روز شاهد اعتلا و رشد روز افزون هنر ،خصوصا هنر نمایش در بیجار باشیم و در این راه دست تمامی هنرمندان،پیشکسوتان و جوانان را به گرمی فشرده و حاضریم برای تامین نیاز های مالی گروه های بیجار با هر اداره ،ارگان و حتا بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شویم تا هنرمندان ما با فراغ بال بهتری به تولید اثر خلاقه بپردازند.

در ادامه فاتح بادپروا نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان نیز به لزوم ارتباط هرچه بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان جوان در تئاتر اشاره کرد و اظهار داشت:حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت در تئاتر بیجار باعث ارتقای هر چه بیشتر این هنر می شود و استفاده از نیروی جوانی و تجربه راه گشای تمام موانع موجود در تئاتر است.

وی ادامه داد: بی تردید هنر ارزشمند تئاتر که ریشه در آیین ها و مناسک دارد، از عمده شاخصه‌های فرهنگی هر جامعه‌ای است که در ساخت تمدن بشری تأثیری بسزا داشته است.

مازیار قبادی خزانه دار و عضو هیئت مدیره نیزگفت:  علاوه بر اینکه دیار گروس همیشه مهد هنر بوده و هنرمندان بزرگی از این دیار به کشور معرفی شدند مانند اصلانی، آقاخانی و... خواستند تا با حمایت این بزرگان و تجربه هنرمندان  و استفاده از پتانسیل آنان در رشد و ارتقای  این هنر استفاده کنند.

قبادی افزود تئاتر بیجار در استان اعتبار ویژه ای دارد  و باید برای این هنرمندان امکانات بیشتری فراهم شود . چرا که تئاتر این شهرستان پتانسیل بسیار بالایی دارد و می تواند به رونق تئاتر استان کمک کند. 

محمد زارع زاده بازرس و عضو هیئت مدیره  نیزدر این نشست آسیب شناسی و رفع موانع موجود و ارائه راهکارها و مشاوره به انجمن را بعنوان یکی از رمزهای موفقیت دانستند.و گفتند : ما از همه چیزمان به نفع تئاتر گذشته این پس باید در حفظ و نگهداری این گوهر یکدانه کوشا باشیم و با تولید مدام ارتباط با تماشاگر  را گسترش دهیم.

در ادامه پیشنهاداتی نیز برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت تئاتر در بیجار و همه گیر تر شدن و بستر سازی هر چه بیشتر جهت اجرا در دیار گروس شد.

گفتنی است ریاست انجمن هنرهای نمایشی به همراه هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان همچنین در این روز ابتدا به دیدن علی اکبر نوربخش پیشکسوت عرصه تئاتر بیجار رفته و از ایشان عیادت کردند و سپس با حضور در سالن پلاتو  از نمایش" ئه وانگه ل" نوشته و کار غلامرضا همتیان بازدید کردند وبا ساخت پلاتوی دوسویه انجمن نیز موافقت کردند در پایان طی بازدید از سالنهای نمایش بیجار نشستی را با حضور کلیه هنرمندان تئاتر بیجار برگزار کردند




نظرات کاربران