در حال بارگذاری ...

تجلیل از معتمد تئاتر کردستان

تکریم و تجلیل از هنرمند پیشکسوت تئاتر کردستان هوشنگ معتمدی؛ با حضور فرماندار شهرستان سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، رییس شورای اسلامی سنندج، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان، برخی از فعالان فرهنگی سنندج  و تعدادی از اعضای انجمن نمایش

 

تکریم و تجلیل از معتمد تئاتر کردستان

در مراسمی از خدمات و تلاش های  ارزشمند چندین دهه‌ای استاد هوشنگ معتمدی برای اعتلای هنرهای نمایش تجلیل شد.

به گزارش  تئاتر کردستان، استاد هوشنگ معتمدی از پیشکسوتان با اخلاق تئاتر کردستان متولد 1312 در سنندج هستند وکارهنری خود را از سال 1342 درارتش با نمایشنامه دکتر قلابی، کلاس هنرپیشگی، اشتباه، نادر فرزند شمشیر و...شروع و به طور مستمر در دبیرستانهای دخترانه دانشسرای دخترانه و پسرانه به عنوان کارگردان ، بازیگر و دکوراتور فعالیت داشته اند.در سال 1347 در فرهنگ و هنر سابق در نمایشنامه پهلوان اکبر می میرد آقای بیضایی دکوراتور بود و در کنار بزرگانی همچون دکتر صادقی و استاد بهروز غریب پور همکاری کرده و در ده ها نمایش به ایفای نقش پرداخته و در چندین جشنواره استانی و منطقه ای افتخارات ارزشمندی را کسب کرده است.

دکترمحمد ابراهیم  زارعی فرماندار شهرستان سنندج  در این مراسم اظهار کرد: به عنوان یک شهروند از زحمات چندین دهه ای استاد معتمدی تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم سایه ایشان بر هنر تئاتر کردستان و سنندج پایدار باشد.

محمدابراهیم زارعی افزود: استاد معتمدی با ایثار فراوان در دهه های گذشته و تقریبا با دست خالی هنر تئاتر را در سنندج زنده نگه داشتند و هنرمندان بسیاری را در این عرصه تربیت کردندو این مهم ممکن نمی شد اگر عشق وایثار ایشان و سایر بزرگان این عرصه نبود.

عبید رستمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: عیادت و تفقد از هنرمندان رفتاری حسنه بوده و تلاش های انجمن تجلیل از مفاخر کردستان در این راستا شایسته تقدیر است.

وی افزود: استاد معتمدی از کسانی است که خیلی کم در مورد وی صحبت شده است و متاسفانه بسیاری از خدمات و تلاش های ایشان هنوز برای نسل جوان ناشناخته است.

رستمی خاطرنشان کرد: استاد معتمدی قبل از انقلاب در حوزه بازیگری، دکوراتوری و طراحی صحنه فعالیت های گسترده ای داشتند و می توان گفت قبل از انقلاب طراحی و ساخت دکور اکثر نمایش ها توسط ایشان انجام می شد و علاوه بر طراحی و ساخت دکور شاهد  بازیگری و نقش آفرینی استاد معتمدی در نمایش های مختلف نیز بودیم و این روند چندین دهه تداوم داشته است و براساس اسناد و عکس های موجود استاد معتمدی در قبل از انقلاب، با وسایل ساده دکور های زیبا وماندگاری را خلق کرده اند .

ایشان افزودند: اخلاق مداری  و فروتنی دو ویژگی بارز آقای معتمدی است که از ایشان شخصیتی به غایت سالم ،خوش نام، بسیار مهربان و قابل اعتماد  ساخته است . شخصیتی که با فروتنی همواره خود را وام دار و بدهکار تئاتر می داند نه طلبکار آن.

یحیی صمدی فعال فرهنگی و دبیر انجمن تجلیل از هنرمندان کردستان در این مراسم اظهار کرد: استاد معتمدی مایه فخر و مباهات برای عرصه فرهنگ و هنر استان کردستان است و برخورد واجب می دانیم که در قالب برنامه های ویژه این انجمن نام و یاد ایشان را گرامی بداریم و آثار و خدمات این استاد بزرگ را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

جلال شریعتی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر وظیفه است و این رسم باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: اخلاق حسنه و مبانی اخلاقی با ظرفیت هنر توسعه می یابد و انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان طَی دو دهه فعالیت خود در این مسیر اقدامات ارزنده ای را انجام داده است.

ایشان خاطرنشان کرد: استاد معتمدی از مفاخر سنندج هستند و امیدواریم تجربیات وی برای تعالی هرچه بیشتر هنرهای نمایشی مورد توجه قرار گیرد و نسل جوان جامعه با خدمات و فعالیت های چندین دهه ای ایشان بیشتر آشنا شوند.

در ادامه همایون کمانگر مدیر اسبق رادیو کردی کرمانشاه و تهران نیز در این مراسم به تلاش های چندین دهه ای استاد هوشنگ معتمدی در اعتلای هنر تئاتر در کردستان اشاره کرد و گفت: استاد معتمدی از مفاخر هنر ایران هستند و تجربیات گران بهای این استاد توانمند باید برای آیندگان حفظ شود

استاد هوشنگ معتمدی نیز در این مراسم اظهار کرد: با تمام وجود خرسندم که جمعی از نخبگان فرهنگ و هنر کردستان به بنده افتخار داده اند و امروز روزی به یادماندنی در زندگی من می باشدمن در تئاتر کردستان کاری نکرده ام که شایسته ی این همه محبت باشم من تنها امیدوارم وظیفه ام را به عنوان یک هنرمند به درستی انجام داده باشم چرا که در طول زندگی تمام توان خود را برای اعتلای هنرهای نمایشی کردستان و سنندج به کار برده ام و امروز نیز با وجود استعدادهای درخشان در این عرصه آینده ای روشن را برای استان از خداوند متعال خواستارم.

 




نظرات کاربران