در حال بارگذاری ...
رشد 24 درصدی استقبال از تئاتر خیابانی مریوان

ارسال ۵۲۷ طرح و ایده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

دبیر سیزدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر خیابانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۵۲۷ طرح و ایده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و گفت: نتایج طرح‌ها و ایده‌های پذیرفته شده در اوایل تیرماه اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۵۲۷ طرح و ایده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد و گفت: نتایج طرح‌ها و ایده‌های پذیرفته شده در اوایل تیرماه اعلام می شود.

به گزارش تئاتر کردستان،جلال قلعه شاخانی دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: در استقبال از فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در مجموع تعداد 527 طرح و ایده از هنرمندان تئاتر خیابانی سراسر کشور به دبیرخانه این جشنوار ارسال شد.

ایشان افزودند: 460 اثر در بخش آزاد و 67 اثر نیز در بخش آیینی و سنتی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده که نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی داشته است که نشان از جایگاه و اهمیت این جشنواره  درکشوردارد. 

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به پراکندگی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و اضافه کرد: این دوره از جشنواره شاهد ارسال طرح و ایده از 30 استان کشور بودیم و تنها از استان کهگیلویه و بویراحمد اثر به این جشنواره ارسال نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: استانهای کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه و گیلان به ترتیب با 73، 69، 49، 44، 43 و 42 اثر بیشترین آثار را روانه دبیرخانه جشنواره کرده اند.

دبیرسیزدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان این که هیات انتخاب آثار،ارزیابی طرح و ایده‌های رسیده را آغاز کرده،افزود:نتایج طرح ها وایده های پذیرفته شده در اوایل تیرماه اعلام می شود.

قلعه شاخانی خاطر نشان کرد:جشنواره  بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم شهروندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان برگزار می شود.

لازم به ذکر است، سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از تاریخ 10 لغایت 14 شهریور ماه سال جاری در مریوان برگزار می شود.




نظرات کاربران