در حال بارگذاری ...

25 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ی تالار مرکزی سنندج اختصاص یافت

دکتر سعید نمکی معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، در جریان بازدید از پروژه ی تالار مرکزی سنندج ضمن تزریق مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه  گفت: غنای فرهنگی کردستان را پشتوانه عظیم استان ذکر کرد و افزود: فرهنگ پیوند دهنده یک ملت است و نمود آن در استان چشمگیر و بسیار قابل توجه است.

دکتر سعید نمکی معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، در جریان بازدید از پروژه ی تالار مرکزی سنندج ضمن تزریق مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه  گفت: غنای فرهنگی کردستان را پشتوانه عظیم استان ذکر کرد و افزود: فرهنگ پیوند دهنده یک ملت است و نمود آن در استان چشمگیر و بسیار قابل توجه است.

وی دومین ظرفیت استان را نیروی انسانی توسعه یافته آن عنوان کرد و اظهار داشت: مردم استان کردستان علیرغم همه ناملایمات انسان‌هایی شریف و سخت کوش هستند که نمونه آنها در کمتر استانی مشاهده می شود و مدیران استان باید به این پشتوانه عظیم توجه خاص نشان دهند.

پروژه ی تالار مرکزی سنندج 14 هزار و 500 مترمربع مساحت ، شامل دو سالن تئاتر و موسیقی، فضاهای جنبی مانند سن پشتیبانی، کارگاه های هنری، دکور سازی، کنترل نور، اتاق ارکستر، تمرین، اماده سازی، ظهور فیلم، لابی، فضای اداری، بوفه، سرویس بهداشتی، نگهبانی، سریداری و ... بخش های مختلف داخلی و اداری خواهد بود.

طرحی که ابتدا استانی بود، اما کمبود اعتبار آن را ملی کرد و حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان خواستار تفویض اختیار آن به استان است تا با قراردادی ۲۵ میلیارد تومانی بهرهبرداری شود.

معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم میگوید: پای کار ایستادهایم و با عزمی جزم، این طرح را در اولویت طرحهای فرهنگی کشور قرار میدهیم.

نمکی به ظرفیتهای بالای فرهنگی و هنری استان نمونه فرهنگی کردستان اشاره کرد و افزود: در سطح ملی و استانی پیگیری لازم برای بهرهبرداری از این طرح در هفته دولت سال آینده انجام میشود.

به گفته وی، ۱۰ میلیارد تومان اوراق بهادار و مابقی اعتبار هم به صورت نقد له پیمانکار طرح پرداخت میشود.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم نبودمکانی برای اجرای برنامههای فرهنگی و هنری را شایسته مردم این استان فرهنگی ندانست و خواستار تسریع در تکمیل این طرح شد.




نظرات کاربران