در حال بارگذاری ...
استقبال گسترده از بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان

تماشاگرانی که پشت در ماندند

بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان با اجرا و نقد ۴ اثر نمایشی در حالی اولین روز خود در قروه را پشت سر گذاشت که با استقبال گسترده ی تماشاگران مواجه شد.

به گزارش تئاتر کردستان، اولین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان با اجرای ۴ نمایش و نقد و بررسی آثار همراه بود. ابتدا نمایش «آقا لیلا» با موضوع مهاجرت به نویسندگی «مهرداد کوروش نیا» و کارگردانی «بهزاد فرمانی» در دو اجرا ،از شهرستان قروه در پلاتو ارشاد به روی صحنه رفت و سپس نشست نقد و بررسی آن برگزار شد.

دیگر اجرای این جشنواره به نمایش «استرالیا» با محوریت اجتماعی در دو اجرا به نویسندگی «پیام لاریان» و کارگردانی «کامران جباری» از شهرستان بیجار رسید.

در ادامه نمایش  «باغ آرزوها» به نویسندگی و کارگردانی «محمد امین کهنه پوشی» از شهرستان مریوان در مجتمع فردوسی ارشاد به روی صحنه رفت. نمایشی با محوریت اجتماعی که در آن تمامی مباحث روز جامعه را می شد دید، آنچنان روایت گویایی داشت که با استقبال بی نظیر تماشاگران همراه شد.

این نمایش با شیوه اجرای پرفورمنس از واژه ها رهایی یافته و با عناصر ترکیبی حرکات مفهومی نور و موسیقی و هنرهای تجسمی جهت بیان انتقال مفاهیم و معانی تحلیل متن جهت رخداد و محتوای اثر با عناصر ترکیبی چندگانه همراه با بدن بازیگران اتکا می‌ورزد تا انتقال مفاهیم و معانی اثر نمایش را آشکار سازد.

اولین روز از جشنواره با اجرای نمایش «سرباز شال بلند» در بخش ویژه به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا حنیفی»، هنرمند پیشکسوت قروه ای در پلاتو پیدا به پایان رسید.

این نمایش که پنج سال قبل برگزیده جشنواره فجر تهران شده با محوریت جنگ و اینکه عوارض جنگ بر روی خانواده ها و والدین چیست ، به روی صحنه رفت.




نظرات کاربران