در حال بارگذاری ...
علیرضا حنیفی در بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر استانی کردستان:

تئاتر فریاد انسان هاست

تئاتر در هر اجتماعی فریاد همان اجتماع است و در واقع فریاد چگونه بودن انسان هاست و اینکه در آینده چگونه باید باشیم.

به گزارش تئاتر کردستان،  هنرمند پیشکسوت قروه ای تئاتر را فریاد انسان در اجتماع می داند و معتقد است برگزاری چنین جشنواره هایی عامل تحول بزرگی در جامعه خواهد بود.

 حنیفی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان در گفت و گو با خبر نگار مهر، اظهار داشت: این دومین دوره برگزاری این جشنواره در قروه است و در واقع اعضای نمایش قروه تجربه کافی برای چنین برنامه هایی را دارند.

به گفته وی در سالهای جنگ که تمامی کارهای نمایشی در کردستان تعطیل بود تنها گروه نمایشی قروه در قسمت های دانش آموزی و حرفه ای کار می کرد و فعال بود.

حنیفی همچنین از سیر صعودی گروه نمایش قروه گفت و افزود: اولین گروهی که از کردستان به جشنواره فجر راه پیدا کرد از قروه با نمایش نامه طوفان بود و همچنین در چهارمین جشنواره فجر هم قروه شرکت داشت و در واقع باید گفت که گروه نمایش قروه همیشه خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه تئاتر قروه دارد پیشرفت می کند، از قدمت ۶۰ ساله این هنر در شهرستان قروه خبر داد و ریشه تئاتر در قروه را متعلق به دهه ۳۰ دانست.

 حنیفی در ادامه گفت:  به تأثیر برگزاری چنین برنامه های اشاره کرد. وی از حضور بازیگران بنام کشور به عنوان داور در این گونه جشنواره ها و تشویق برای دیدن هنر نمایش توسط مردم گفت.

ایشان افزود:از طریق این اجراهای عمومی و جشنواره ای می توان فهمید که عده ای در این شهر فراتر از مادیات فکر می کنند و اینکه در ذهنیات ما و اجتماع چه می گذرد.  

به نظر علیرضا حنیفی تئاتر در هر اجتماعی فریاد همان اجتماع است و در واقع فریاد چگونه بودن انسان هاست و اینکه در آینده چگونه باید باشیم.

وی همچنین به مرگ «عزت الله انتظامی» اشاره ای داشت و تصریح کرد: درباره این بزرگمرد سینما فقط می توان گفت جامعه سینمایی ایران معلم بزرگی را از دست داد اما خوشحالیم که از این معلم حدود ۵۹ اثر و کتاب و فیلم باقی مانده است.

به گفته حنیفی باید به این آثار ارزشمند که هر کدام کلاس درسی است مراجعه کرد تا فهمید بازی خوب یعنی چه و باید دانست که «عزت الله انتظامی» بی ثمر نرفت بلکه ۵۹ درخت اندیشه کاشت و رفت.  

گفتنی است علیرضا حنیفی در این دوره از جشنواره با نویسندگی و کارگردانی نمایش "سرباز شال بلند" در بخش ویژه ی جشنواره حضور دارد.




نظرات کاربران