در حال بارگذاری ...
افتتاحیه ای پر شور

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان افتتاح شد

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شنبه،۱۰ شهریور۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور هنرمندان عرصه تئاتر داخل و خارج از کشور،جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اقشارمختلف مردم هنردوست مریوانی در پارک شانو این شهرستان آغاز شد.

به گزارش تئاتر کردستان، مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شنبه،10 شهریور97  ساعت 10:30 صبح با حضور هنرمندان عرصه تئاتر داخل و خارج از کشور،جمعی از مسئولان  استانی و شهرستانی و اقشارمختلف مردم هنردوست مریوانی در پارک شانو این شهرستان آغاز شد.
محمد  شفیعی، فرماندار شهرستان مریوان ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان ومیهمانان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از حضور چهره های مشهورسینمایی و تلویزیونی در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: امیدواریم در این جشنواره شاهد استقبال از اجرای گروه های نمایشی باشیم.

فرماندارمریوان ضمن تشکر از هیات اجرایی جشنواره، همراهی امام جمعه شهرستان، شورای سیاستگذاری جشنواره و صدا و سیما؛ نیروهای نظامی و انتظامی ، از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت ها و پتانسیل های فرهنگی و اقتصادی مریوان را به خوبی انعکاس دهند.

رییس ستاد اجرایی شهرستان از رایزنی برای ایجاد ردیف اعتبار ملی برای جشنواره خبر داد.

در ادامه جلال قلعه شاخانی، دبیر جشنواره سیزدهم و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز ضمن خوش آمد گویی به حاضران گزارش کوتاهی از روند برگزاری جشنواره از آغاز تا کنون و همچنین برنامه های پیش رو، ارائه نمود.

ایشان اضافه کرد که در جشنواره امسال برای نخستین بار علاوه بر شهرستان مریوان، شاهد اجراهای تئاتر خیابانی در دیگر شهرهای کردستان همچون سنندج، سقز و سروآباد خواهیم بود. این اجراها در جدول برنامه های جشنواره نیز درج گردیده است.

دبیر جشنواره سپس از یک نوآوری دیگر در جشنواره امسال خبر داد،به این صورت که گروه های منتخب جشنواره  تا دوره ی بعد بتوانند در سطح استان به اجرای آثار خود بپردازند.

  قلعه شاخانی در پایان سخنان خود از حضور آقای محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مراسم افتتاحیه، و همچنین از اسپانسر جشنواره، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان کردستان، تشکر نمود.
محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دیگر سخنران افتتاحیه بود. ایشان ابراز امیدواری کردند که ردیف اعتبار ملی برای جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر گرفته شود
پایان بخش مراسم افتتاحیه، اجرای ترانه کُردی با همراهی ساز دیوان توسط هنرمند صاحب نام کردستان سعدالله نصیری بود. که با صدای گرم خود حاضران را به وجد آورد.

حضور عروسک های غول پیکر غول و گروه های موسیقی از برنامه هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.
 جشنواره سیزدهم با اجرای نمایش آکا47 از گروه شهرستان بوشهر در محل آمفی تئاتر پارک شانو، رسما" آغاز به کار کرد.




نظرات کاربران