در حال بارگذاری ...
پیام استاندار کردستان برای سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

کردستان را خانه‌ی هنر نمایش کشور بدانید

استاندار کردستان در پیامی آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را به هنرمندان و میهمانان این جشنواره تهنیت گفت.

به گزارش تئاتر کردستان، در متن این پیام آمده است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
ای فزاینده مقام هنر/ نام تو جاودان چو نام هنر
افتخار داریم که یک بار دیگر استان هنرخیز کردستان میزبان جشنواره فاخر و بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری است.
دوازده دوره تجربه موفق برگزاری این جشنواره و معرفی و پذیرایی از جمع بسیاری از هنرمندان گرانمایه هنرهای نمایشی از ایران و دیگر کشورهای جهان، نشان دهنده عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فرهنگی و حمایت همیشگی از هنر و فرهنگ است و ما تمام توان و امکانات‌مان را برای تداوم و کیفیت این رویداد هنری خواهیم گذاشت.
هنر متعالی تئاتر و در فرم مردمی‌تر و ملموس‌تر آن یعنی اجراهای خیابانی، از شاخه‌های هنری است که دولت ما همیشه به آن توجه داشته و همواره بر حمایت از آن به ویژه تئاتر خیابانی تاکید نموده است. از آن رو که نه تنها هنر نمایش را از سالن‌ها و قید و بند امکانات به میان مردم و مخاطبان برده بلکه مضامین و پیام‌های فرهنگی و اجتماعی را بی‌واسطه به جامعه منتقل می‌کند و موجب رشد و تعالی فکری و فرهنگی مردم می‌شود.
اکنون در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با سپاس از مجموعه مراکز مختلف هنری و سازمان‌ها و اداراتی که در برپایی آن تلاش نموده‌اند، خدمت یکایک هنرمندان و میهمانان عزیز خوشامد گفته و امیدواریم ضمن کسب هنر و معرفت از حضور و اجراهای آنان، بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای این عزیزان باشیم و نیز توصیه می‌کنیم تمامی میهمانان ارجمند این جشنواره، کردستان را خانه‌ی هنری خود بدانند و در معرفی شایسته و فرهنگ مردم اصیل و هنرپرور آن به دیگران، از هر سرزمین و کشوری هستند دریغ ننمایند.

با مهر و دوستی
بهمن مرادنیا
استاندار کردستان




نظرات کاربران