در حال بارگذاری ...
دبیر سیزدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد:

نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره مریوان هم‌زمان در سه شهرستان کردستان اجرا می‌شوند

برای نخستین بار در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان: اجرای نمایش های جشنواره در سایر شهرهای استان کردستان.

به گزارش تئاتر کردستان، جلال قلعه شاخانی، دبیر سیزدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دربارهی اجرای نمایشها در سطح استان گفت: یکی از بدعتهای جشنواره سیزدهم، گسترش دادن جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به سایر شهرهای استان بود.

به همین منظور 6 نمایش در بخشهای مختلف، 12 نوبت، در نقاط مختلف شهرهای سنندج ، سقزو سرو آباد در حال اجرای عمومی هستند.

نمایش "چمدان های من" (بخش مسابقه) به کارگردانی مختار محمدی، دو اجرا در شهر سنندج (پارک شانو - پارک سپیدار) در روز اول جشنواره، 10 شهریور داشت که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.
نمایش" مستطیل، مربع، دایره" (بخش مسابقه) به کارگردانی افشین خدری در روز دوم جشنواره ، یکشنبه 11 شهریور دواجرا در شهر سقز داشت.

نمایش آیینی سنتی "دریا سمیرکو؟" به کارگردانی فاطمه بحرینی از آبادان و همچنین نمایش " با من اجرا کن!" از کشور اسپانیا، هر کدام دو بار در شهر سنندج به اجرای عمومی پرداختند.
دیگر نمایش‌هایی که در روزهای 12 و 13 شهریور در شهرهای سنندج و سقز اجرا خواهند داشت، عبارتند از نمایش " سرباز" از کشور ارمنستان، نمایش " من می خوام فرشته شم" به کارگردانی میثم کرمی از محلات (بخش کودک و نوجوان) و نمایش "یخچال" به کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام (بخش مسابقه)خواهند بود.
دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد در جشنواره های سال های آینده، علاوه بر این سه شهر، بتوان در شهرهای دیگر استان نیز آثار تئاتر خیابانی را اجرا کرد.

قلعه شاخانی افزود:در جهت حمایت از اجرای عمومی نمایش های برگزیده مقرر شده از اجرای عمومی حداقل 5 نمایش در طول سال حمایت به عمل آید.




نظرات کاربران