در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش خیابانی«شهردار کیه» از لاهیجان:

فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست دغدغه‌ای جهانی است

نمایش خیابانی «شهردار کیه؟» نوشته نگار نادری، کارگردانی فاطمه علی پرست و کاری از گروه نمایش «همزاد» لاهیجان است و در بخش مسابقه آزاد در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده است.

به گزارش تئاتر کردستان، موضوع نمایش خیابانی "شهردار کیه؟" فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست است و از طریق تعامل با مردم به اجرا درمی آید. در این نمایش بازیگران با بیان مطالبی در خصوص چگونگی استفاده مردم از فضای ورزشی پارک‌ها، جمع کردن زباله‌ها و یا وضعیت دستفروشان اقدام به ایجاد پرسش هایی در مردم و واکنش آنها نسبت به دیالوگ بازیگران تئاتر میکنند.
تماشاچیان حاضر در این اجرا، نظرات و عقاید خود را در خصوص مباحث مطروحه توسط بازیگران اعلام می‌کرنند؛ به گونه‌ای که عده‌ای تنها شهرداری را عامل تمیزی شهر می‌دانند و عده‌ای دیگر مردم را دلیل اصلی افزایش زباله در سطح شهر خطاب می‌کنند.
کارگردان تئاتر "شهردار کیه" با بیان اینکه برعکس اینکه همه تصور می‌کنند ما شهردار را در این نمایش متهم می‌کنیم، اما ما باید ببینیم که خودمان به عنوان یک شهروند چه کاری می‌توانیم برای شهرمان انجام دهیم..

کارگردان با اشاره به اطلاعاتی که از وضعیت تولید زباله و مدت زمان موردنیاز برای تجزیه آن بدست آورده است، خاطر نشان کرد: برای جمع‌آوری آمارها از محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری کمک گرفتیم.

وی با بیان اینکه موضوع زباله در شهرمریوان اخیرا نسبت به گذشته پررنگ تر شده و بیشتر مورد توجه مردم است، یادآور شد: آشغال دغدغه‌ای جهانی است و همه جا این مشکل وجود دارد و نیاز است فرهنگسازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

کارگردان "شهردار کیه" بیان کرد: کار من شیوه مجادله است و در این اثر سبک تئاتر شورایی مورد توجه قرار گرفت است تا براساس آن شهروندان را دخیل دهیم تا علاوه بر استفاده از نقطه نظرات دیگران، فرهنگسازی صورت پذیرد.




نظرات کاربران