در حال بارگذاری ...
سرپرست گروه نمایشی «صعود به ارتفاعات» از تهران :

مردم مریوان با تئاتر خیابانی بزرگ شده‌اند

 نمایش صعود به ارتفاعات از جمله آثار اجرا شده در سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است که در نخستین اجرای خود مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

به گزارش تئاتر کردستان، داستان این نمایش زندگی از نگاه زنی بود که همه چیز را وارونه نشان می‌داد.

مهدی حبیبی طراح صحنه و سرپرست این گروه نمایشی اظهار کرد: این نمایش به برخی از معضلات حوزه زنان از جمله منع ورود زنان به ورزشگاه که امروزه جامعه ما درگیر آن است، پرداخته بود.

وی خاطر نشان کرد: امسال شانزدهمین سالی است که درجشنواره تئاتر خیابانی مریوان چه به صورت منطقه‌ای و چه به صورت بین‌المللی حضور پیدا کرده است.

وی گفت: معتقدم شهر مریوان به هیچ تبلیغی نیاز ندارد و آثار جشنواره تماشاگر خاص خود را دارد و کودک یک ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در این جشنواره برای تماشای آثار حضور دارند.

سرپرست گروه نمایشی "صعود به ارتفاعات" اضافه کرد: فرهنگ مردم مریوان بالاست و فرهنگ تئاتر دیدن این مردم از سبد فرهنگی آنها گذشته و این مردم تشنه دیدن تیاتر هستند.

حبیبی عنوان کرد: یک نسل و نیم است که مردم مریوان با تئاتر خیابانی بزرگ شده‌اند و امید که جشنواره تئاتر خیابانی از سوی مسوولان استانی و شهر مریوان مورد نگاه ویژه‌تری قرار گیرد.

وی در خصوص هیات داوران این جشنواره گفت: هیچ منافاتی ندارد داوری که تئاتر صحنه‌ای را داوری کرده تئاتر خیابانی را نیز داوری کند، تا زمانیکه چهارچوب تئاتر را بشناسیم می‌توانیم آنالیز کنیم و نظرات خود را ارائه دهیم.
وی خواستار افزایش بودجه این جشنواره شد و گفت: کارگردانان و بازیگران تنها با عشق و علاقه کار می‌کنند و اگر عشق نباشد انگیزه‌ای وجود ندارد.




نظرات کاربران