در حال بارگذاری ...
کارگردان عراقی حاضر در جشنواره مریوان:

«حق من کو؟» از مشکلات معلولان می‌گوید

کارگردان نمایش «حق من کو؟» اظهار کرد:موضوع نمایش در مورد سختی و مشکلات معلولان درسطح جامعه و خیابان است وما دوست داشتیم با پرداختن به این موضوع مردم را نسبت به قشر معلولان حساس کنیم.

به گزارش تئاتر کردستان، هنر طاهر بیان کرد: در میان معلولان افرادی وجود دارند که بسیار توانمندتر از افراد عادی هستند و سعی براین بود با بیان توانمندی معلولان نمایش به گونه‌ای نباشد که مردم برای آنها نگران شوند.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات معلولان در جامعه از جمله توجه به زیرساخت‌ها و وضعیت پیاده‌روها برای تردد معلولان باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم و هر آنچه در توان داریم در کوچه و محله خود انجام دهیم.
ایشان عنوان کرد: لازم نیست منتظر دولت و ارگان‌ها باشیم تا کاری برای معلولان کنند بلکه مردم نیز خودشان باید نسبت به این موضوع حساس باشند.
کارگردان نمایش "حق من کو؟" که از هنرمندان کشور عراق است با بیان اینکه اثر وی در بخش بین‌الملل به نمایش درآمد، یادآور شد: از فرماندار و شهردار مریوان در خواست می‌کنیم که ۱۴ الی ۱۶ نقطه‌ای که در سطح شهر برای عبور معلولان مناسب‌سازی شده است را افزایش دهند.

طاهر بیان کرد: امیدواریم این نمایش تلنگری باشد تا تعداد این نقاط به ۱۵۰ نقطه افزایش یافته و روزی برسد که معلولان مانند افرادی که هیچ مشکلی در رفت و آمد ندارند بتوانند فعالیت کنند.

وی در پایان گفت: امسال سومین سالی است که در جشنواره شرکت کرده‌ایم و اول گروهی هستیم که در کردستان عراق کار تئاتر خیابانی را انجام می‌دهیم و امیدوارم سال‌های آینده هم بتوانیم در این جشنواره شرکت کنیم.
گفتنی است؛ سه نفر از بازیگران مریوانی  گروه تئاتر کردستان عراق را در اجرای نمایش همراهی کردند.




نظرات کاربران