در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «دریا سمیرکو»:

برگزاری جشنواره در شهرهای کوچک اتفاق خوبی است

فاطمه بحرینی کارگردان نمایش  اظهار کرد: نخستین بار است که در جشنواره تئاتر خیابانی شرکت کردم و استقبال مردم از اجرای تئاتر خیابانی، اشتیاق اجرا و ایجاد انگیزه کار را برایمان دوچندان کرد.

وی با اشاره به اینکه قبلا در جشنواره‌های عروسکی شرکت داشته است، افزود: کار عروسکی بیشتر در سالن اجرا می‌شود و سعی شد این اثر نیز به صورت تلفیقی از کار عروسکی و خیابانی به اجرا درآید.

وی گفت: معمولا تمام مردم توان تهیه بلیط و دیدن کار عروسکی را در سالن‌ها ندارند و سعی کردیم امسال کار عروسکی را در تئاتر خیابانی برای عموم مردم اجرا کنیم.

کارگردان منطقه آزاد اروندرود یادآور شد: این اثر در بخش آیینی سنتی اجرا شد و می‌خواستیم دو آیین مردم جنوب کشور را در این جشنواره نشان دهیم چون تمام زندگی آنها وابسته به دریا است.

بحرینی با اشاره به دو آئین مردم جنوب کشور اضافه کرد: صیادی و ماهیگیری از مهمترین کارهای مردم جنوب کشور بوده که موقع انجام این کارها شعر می‌خوانند و به آن "نیمه‌خوانی" می‌گویند و می‌رقصند.

وی آیین دیگر جنوب کشور را عزاداری آنها در زمانیکه عزیزی را در دریا از دست می‌دهند، برشمرد و اظهار کرد: سمیر تازه دامادی بود که در دریا غرق شده و نحوه عزای این آیین را در نمایش‌مان نشان دادیم.

وی در خصوص برگزاری جشنواره اضافه کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌ها بیشتر شود و جشنواره هرچه بیشتر در شهرهای کوچک برگزار شود بهتر است چون تمرکززدایی بیشتری روی این شهرها صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ ۱۲ نفر از آبادان و خرمشهر عضو گروه تئاتر "دریا سمیر کو؟" هستند که به گفته کارگردان این نمایش در طول جشنواره پنج اجرا خواهند داشت.




نظرات کاربران