در حال بارگذاری ...
دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز:

هنر نماد ملت ها است

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه و منتقدان هنری در توسعه هنر گفت: نقش خبرنگاران و منتقدان هنری در جریان سازی تئاتر کُردی، بی بدیل است.

به گزارش تئاتر کردستان  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر قطب الدین صادقی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز اظهار کرد: هنرمندان، منتقدان واصحاب رسانه وظیفه سنگین و تاثیرگذاری در انعکاس جشنواره تئاتر کُردی در سطح استانی، ملی و بین المللی دارند.

وی، خواستار بازتاب خبری برگزاری این رویداد در سطح وسیع تری شد و افزود: نفس فرهنگ وهنر در زنجیره بزرگ تمدن بشری باید زنده بماند و این مهم جز با جریان سازی این رویداد فرهنگی در جامعه انکان پذیر نیست.

صادقی، با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه بایستی زمینه رشد و بالندگی بیش از پیش جشنواره تئاتر کُردی سقز را فراهم کنند، اذعان کرد: خلق فرهنگ وهنر، بزرگترین کارکرد جامعه متمدن است و در همین راستا هنر تئاتر بزرگترین تجلی تمدن است که می تواند به عنوان نماد و شناسنامه ملت ها، محسوب شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به ثبت این جشنواره در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کشور گفت: تئاتر کُردی جزو 10 جشنواره برتر ایران است.

وی با اشاره به جنبه های ارتباطی دولت ها و ملت ها با هم خاطر نشان کرد: ارتباط فرهنگی از زمینه های ارتباطی است که مرز نمی شناسد و به واسطه آن می توان با دنیا ازتباط فرهنگی برقرار کرد و وارد گفتگو شد.

دکتر صادقی، در بخشی دیگر از سخنان خود، نقش فرهنگ وهنر در بیان آسیب ها، دردها و مشکلات جامعه را مهم توصیف کرد.

در ادامه خبرنگاران نیز هرکدام به نوبه خود از دغدغه‌ها و خواسته‌های خود با حاضرین و خصوصا دبیر جشنواره صحبت نمودند، سوالات خود را مطرح و از دبیر محترم پاسخ گرفتند.

 جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، کار خود را رسما فردا چهارشنبه، هفتم آذرماه، با ورود و پذیرش گروههای نمایشی و در عصر همان روز با شروع اجراها آغاز به کار کرده و تا یازدهم آذر ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران