در حال بارگذاری ...
فرماندار سقز:

ارتقای تئاتر کُردی از اولویت های حوزه فرهنگ و هنر سقز است

فرماندار سقز گفت: ما به دنبال ارتقای تئاتر کُردی، بیان دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر و شناساندن فرهنگ و هنر شهرستان سقز از طریق این هنر والا به مردم سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور هستیم.

به گزارش تئاتر کردستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارسال ٦٩ متن نمایشی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز نشان از رشد و جایگاه این جشنواره در بین هنرمندان مناطق کردنشین دارد.
وی برگزاری ١٥ دوره جشنواره تئاتر کُردی در سقز را بیانگر وجود ظرفیت اجرای این رویداد فرهنگی و هنری در این شهرستان دانست و افزود: وجود همین پتانسیل باعث شده این جشنواره از سطح استانی و منطقه ای به ملی و بین المللی ارتقا پیدا کند.
فرماندار ویژه سقز همچنین گفت: خوشبختانه بعد از قریب به دو دهه پیگیری دردوره پانزدهم، این جشنواره در تقویم جشنواره های رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت.
کریمیان، با بیان اینکه این دوره از جشنواره شاهد تغییرات زیادی در روند برگزاری تئاتر کوردی سقز بودیم، افزود: غیررقابتی برگزار شدن این دوره از جشنواره و توجه به جنبه آموزشی آن از تفاوت ها و جه تمایز این دوره با دوره های قبل از آن است.
وی با بیان اینکه حضور دکتر قطب‌الدین صادقی در صدر کادر اجرایی این دوره نویدبخش روزهای خوش «تئاتر کوردی»  است، اذعان کرد: خانواده تئاتر سقز سالهاست دلسوز جشنواره و پیگیر دغدغه‌ها و کاستی های آن بوده‌اند اما نمی‌توان منکر اهمیت حضور دکتر صادقی شد.
کریمیان گفت: ما به دنبال ارتقای تئاتر کُردی، بیان دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر و شناساندن فرهنگ و هنر شهرستان سقز از طریق این هنر والا به مردم سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور هستیم.
فرماندار ویژه سقز در ارتباط با عدم حضور گروه های خارجی به غیر از عراق در این جشنواره افزود: آمادگی پذیرش گروه های دیگر کشورها همچون ترکیه را داشتیم ولی به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی موجود در این کشور امکان حضور گروه های تئاتر آنها در این جشنواره فراهم نشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم در آینده دیگر دغدغه تامین اعتبار برای برگزاری این جشنواره را نداشته و بیشتر بر ارتقای کیفیت آن تمرکز کنیم.
پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز عصر چهارشنبه هفتم آذر ماه جاری با اجرای نمایش ملائکه کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز شد.
در طول چهار روز برگزاری این جشنواره ٩ نمایش داخلی، چهار نمایش خارجی و یک نمایش در بخش ویژه اجرای می شود.
این دوره از جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می شود و در پایان ٢ نمایش منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی خواهند شد.




نظرات کاربران