در حال بارگذاری ...

جلسه ی بررسی تمدید پروانه‌ی گروه های نمایشی کردستان در انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد

جلسه‌ی بررسی مدارک ارسالی گروه های نمایشی متقاضی تمدید پروانه در دفتر انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد.

به گزارش تئاتر کردستان، جلسه‌ی بررسی مدارک ارسالی گروه های نمایشی متقاضی تمدید پروانه در دفتر  انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد.دراین جلسه که با حضور رییس انجمن و  دو نفر از اعضای هیئت مدیره  انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد کلیه‌ی مدارک  ارسالی گروه ها بررسی و آماده ی طرح در کارگروه مربوطه شد.

عبید رستمی رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان در این جلسه گفت: گروه های نمایشی ای که دارای ساختار منسجم گروهی و تولید مستمر تئاتر باشند به ارتقا و اشاعه ی تئاتر در جامعه کمک می‌کنند.

ایشان افزودند : طرح ساماندهی گروه های نمایشی  با هدف شناخت گروه های توانمند و فعال استانها و حمایت مادی و معنوی  از آنها  می تواند به انسجام گروهی و ایجاد انگیزه  درون گروهی بیانجامد.و در این راستا ضروری است که مرکز هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران در برنامه ریزی ها و تصویب بودجه برای گروه های نمایشی  میان گروه های فعال و غیر فعال تفاوت گذاشته و از گروه هایی حمایت کنند که نسبت به تولید و اجرای عمومی مستمر تئاتر اهتمام ویژه ای داشته‌اند.

فاتح بادپروا نایب رییس انجمن نیز در این خصوص گفت: تئاتر ما زمانی می تواند موفق باشد که به سمت تشکیل گروه های حرفه ای با ساختار حرفه ای برویم. ایشان مهمترین آسیب را تشکیل گروه های سوری و عدم فعالیت مستمر در این حوزه دانستند.

مازیار قبادی خزانه دار انجمن نیز در این باره گفت: تشکیل یک گروه و صدور پروانه برای آنها کافی نیست و مرکز هنرهای نمایشی در راستای وظایف ذاتی خود باید ساز و کار حمایت و نظارت مستمر بر گروه ها را نیز در دستور کار داشته باشد.




نظرات کاربران