در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان انجام شد

امضا تفاهم‌نامه ساخت پلاتو قروه

با پیگیری هنرمندانو با حضور ،مدیر برنامه و بودجه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی، تفاهم‌نامه ساخت پلاتو در قروه امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، تفاهم‌نامه ساخت پلاتو در قروه امضا شد. در سال 1395 تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کردستان منعقد شد مبنی بر ساخت پنج پلاتو در استان از جمله در قروه. در همان ابتدای کار حیاط ساختمان کتابخانه عمومی (اداره ارشاد قدیم) معرفی شد و حتی کلنگ زنی انجام شد که با مخالفت نهاد کتابخانه های عمومی استان و اداره اوقاف قروه اجرای پروژه متوقف ماند.

بعد از آن انجمن نمایش قروه مکان دیگری را در پارک شهید بهشتی در نظر گرفت که به دلیل قرارگرفتن در مرکز شهر و دسترسی آسان و سریع هنرمندان و شهروندان و همچنین محیط شاد و نوستالژیک پارک ویژگی‌های منحصر بفردی داشت،اما به دلیل نبود بودجه در آن سال‌ها،اجرایی شدن پروژه طی چند سال جزو دغدغه اصلی هنرمندان شد تا اینکه در اسفندماه سال ۱۳۹۹ تعدادی از هنرمندان شهرستان قروه در راستای پیگیری خواسته خود و مطرح نمودن مشکلات و موانع پروژه‌های فرهنگی و هنری به دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان رفته و در نشستی دو ساعته از دغدغه‌های خود گفتند.

این دیدار باعث شد تا بهرام نصراللهی زاده به همراه مدیران کل استانی از میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی در همان اسفندماه ۹۹ به بازدید از پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرستان بپردازند. در این بازدید و در نشستی ۳ ساعته متشکل از هنرمندان، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، مسئولین ادارات فرهنگی و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بودجه لازم برای پلاتو تخصیص یافت و شهرداری هم موظف به ساخت پلاتو شد. هرچند با وجود تخصیص اعتبار، انتظار می‌رفت پروژه سریع‌تر وارد مرحله اجرا شود اما باز هم به تعویق افتاد.

از زمان بازدید صورت گرفته تا مرداد سال جاری یعنی درست ۶ ماه تمام،قرارداد پلاتوی قروه میان وعده و اجرا سرگردان بود تا اینکه با تغییر مدیریت شهری بالأخره امیدی که داشت از میان هنرمندان پر می‌کشید،بازگشت. سرانجام در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری بار دیگر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به شهرستان قروه آمد اما این بار تیم همراهش بیشتر شده بودند و نماینده مردم قروه در مجلس هم حضور داشت و در نهایت تفاهم نامه جدید به امضا رسید.




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران