در حال بارگذاری ...
پیام اعضای شورای اسلامی شهر به هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز

برپایی جشنواره تئاتر کوردی در توسعه‌ی فرهنگی سقز بسیار تاثیرشگرفی داشته است

اعضای شورای اسلامی شهر در پیامی به هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، این جشنواره را از جمله رویدادهای فرهنگی-هنری کم‌نظیری‌ دانستند که در توسعه فرهنگی مناطق کوردنشین تاثیرشگرفی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، پیام اعضای شورای اسلامی شهر به هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز به شرح زیر است:

هنر معرفتی بشری است که به دست یگانه فرزانه‌ی عالْم؛ خلق شده است.
 شکی نیست که «شهر» به عنوان بستری زنده و پویا برای ساکنین خود عمل می‌کند که باید مدام به حیات و سرزنده‌بودن آن توجه کرد تا این احساس به «شهروندان» منتقل شود. فعالیت‌های فرهنگی و هنری ریه‌های شهر هستند که اکسیژن روانی و رفتاری شهروندان را تأمین همه بر این باوریم که «شهریت» یک شهر را نمی‌توان صرفا درکالبد فیزیکی شهر جستجو کرد.
شهر توسعه‌یافته فارغ از زمان ومکان محملی است که در آن توسعه‌ی کالبدی و فرهنگی به طور هم‌سطح رشه می‌یابند و برپایی آیین‌ها همایش‌ها جشنواره‌ها و تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری دراین راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. جشنواره تئاتر کوردی سقز نیز از جمله رویدادهای فرهنگی-هنری کم‌نظیری‌ست که درمناطق کوردنشین برگزار می‌شود وبراین باوریم که برپایی شانزده دوره‌ی گذشته‌ی این جشنواره در توسعه‌ی  فرهنگی بسیار تاثیرشگرفی داشته است و برخود می‌بالیم که فرصتی فراهم شده‌است تاما نیز دربرپایی هرچه باشکوه‌تر هفدهمین دوره این جشنواره سهمی داشته‌باشیم.




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران