در حال بارگذاری ...
با همت انجمن هنرهای نمایشی استان

اولین جلسه مجمع عمومی هنرهای نمایشی کردستان برگزار شد

اولین جلسه مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی کردستان باحضور سرپرستان و نمایندگان گروههای ثبت شده نمایشی استان ، در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان ، شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با دعوت انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان ، اولین مجمع عمومی استان پیش از تمام استانهای دیگر برگزار شد .
در این نشست ۵ ساعته ،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان علی اصغر دریایی در جلسه حضور یافته و مطالبات خود از هنرمندان تئاتر را در چند بند عنوان نمودند از جمله : اجراهای تئاتر به مضامین و مشکلات مردم و منطقه بپردازد . تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان تئاتر و همچنین تعامل هنرمندان تئاتر با همدیگر و دوری نمودن از حاشیه سازی و تخریب همدیگر .

در ادامه دریایی به ادامه تکمیل پروژه های پلاتو شهرستانها اشاره نموده و ضرورت توجه به زیرساختها را مهم دانست . همچنین برنامه ریزی برای ثبات بودجه ای جشنواره های بزرگ استان را در دستور کار و پیگیری اداره کل قرار داده است .
سپس در ادامه جلسه ، بر اساس انتخابات قبلی ، آقایان امید اکبر ، هیوا منوچهری و خانم شعله عزیزی بعنوان هئیت رئیسه ، از حضار تقاضا نمودند که پیشنهادات خود و نقد های فعالیتهای انجمن  رو مطرح نمایند .
اکثریت بالای حاضر در جلسه  ، در تایمهای مشخص و برابر ، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت انجمن هنرهای نمایشی ، راهکارهای اجرایی خود را مطرح نمودند .
یونس صحرا رو  نیز که بعنوان ناظر و بازرس امورات مالی انجمن انتخاب شده است   ، گزارشی مبسوط از هزینه های یکسال گذشته را ارائه کردند .
 در پایان جلسه ، فاتح بادپروا مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان ، گزارش کاملی را از فعالیتهای انجمن استان توضیح و تشریح  نمود .

فعالیتهای متنوع انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان به شرح ذیل تشریح شد از جمله :

- دیدار و بازدید از شهرستانهای مختلف و دیدار با هنرمندان

- دیدار با مسئولین استانی برای جذب اعتبار و حمایت گروههای نمایشی

- برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در چندین دوره مختلف

- برگزاری  دو دوره جشنواره نمایشنامه نویسی « انسان ، هنر ، بحران » بصورت ملی و بین الملی

- حمایت مالی از گروههای ثبت شده

- پیگیری جدی ساخت پلاتوهای استان کردستان

- همکاری با دبیرخانه جشنواره های مختلف استان و...




نظرات کاربران