در حال بارگذاری ...
در نشست انجمن هنرهای نمایشی کردستان با هنرمندان حوزه نمایش کمدی مطرح شد:

ضرورت توجه نیاز مخاطبان به نمایش‌های کمدی و طنز

در اقدامی ارزنده از سوی انجمن نمایش استان نشست انجمن هنرهای نمایشی کردستان با هنرمندان حوزه نمایش کمدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان روز یکشنبه مورخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و تعدادی از هنرمندان حوزه نمایش‌های کمدی و طنز سنندج،ضمن شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات هنرمندان این حوزه،مباحث پیرامون نمایش‌های طنز و فعالیت‌های هنرمندان در این زمینه را مورد بررسی قرار داد.
در این جلسه علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن ابراز خشنودی از حضور در چنین محفلی، تلاش‌های هنرمندان این حوزه را ستود و گفت: خدمت در جهت امید بخشی به جامعه و ایجاد فضایی شاد و مفرح در کنار انتقادات هنرمندانه نمایشگران نمایش‌های کمدی کاری بس دشوار است و تلاش دوچندان می‌خواهد.
وی همچنین افزود:در شرایط کنونی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی هستند وظیفه هنرمندان بسیار بیشتر و سخت‌تر است و اهمیت به نمایش‌های کمدی و حمایت از این حوزه از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در ادامه جلسه، فاتح بادپروا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و دیدار با هنرمندان کمدی کار،بر اهمیت اجرای نمایش‌های طنز و کمدی فاخر و حمایت انجمن استان از هنرمندان حوزه نمایش کمدی تاکید کرد و عنوان کرد که باید خیلی پیش‌تر چنین جلسه‌ای برگزار می‌شد و انجمن هنرهای نمایشی کردستان به خود می‌بالد که میزبان هنرمندان تلاشگر پیشکسوت و جوان کمدی است و تلاش می‌کند با تغییر نگاه‌های قبلی به مقوله نمایش کمدی،حامی هنرمندان بوده و در جهت رفع موانع تولید و اجرای گروه‌های نمایشی طنز گام بردارد.

وی افزود: در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته با حضور اساتید مجرب نمایش کمدی و تشکیل کانون نمایشگران کمدی از برنامه‌های در دست اقدام انجمن است که تشکیل کانونی مختص هنرمندان این عرصه زیر نظر انجمن استان می‌تواند در جهت ارتقای کیفی آثار نمایشی طنز در گونه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های مختلف کمدی، گام‌های موثری بردارد.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه ضمن تشکر از انجمن جهت برگزاری چنین جلسه ای و اهمیت موضوع، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و از برخی برخوردهای نامناسب هنرمندان و مدیران و همچنین عدم پشتوانه و حامی گلایه کردند.




نظرات کاربران