در حال بارگذاری ...
انجمن هنرهای نمایشی قروه با هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار نمود

کارگاه آموزشی بازیگری تئاتر با تدریس سیدیاسر هاشم زاده در قروه

کارگاه آموزشی بازیگری تئاتر در انجمن هنرهای نمایشی بیجار توسط سیدیاسر هاشم زاده برگزار شد . کارگاه آموزشی بازیگری تئاتر به منظور آشنایی هر چه بیشتر هنرجویان و علاقمندان این رشته به بازیگری و مبانی آن از ۱۰ تیرماه آغاز و تا ۲۵ مردادماه در سالن پلاتو انجمن نمایش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان کارگاه آموزشی بازیگری تئاتر در راستای ارتقای علمی و تجربی، آشنایی با اصول و مبانی بازیگری و جذب هنرمندان جدید به بدنه تئاتر بیجار به مدت بیست جلسه توسط سیدیاسر هاشم زاده کارگردان تئاتر برگزار شد.

سید یاسر هاشم زاده به اهمیت برگزاری این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه با استقبال کم نظیر هنرجویان تئاتر بعد از دوره تعطیلی کرونا روبرو شد و هنرجویان توانستند با اصول و مبانی بازیگری آشنا شده و در خلال کارگاه به تمرین آن زیر نظر مدرس کلاس بپردازند .ایشان افزودند این در کارگاه به منظور بالا رفتن اعتماد به نفس هنرجویان در اجرا از هنرمندان خوب تئاتر شهرستان و همچنین مسئول انجمن هنرهای نمایشی بیجار دعوت به‌عمل آمد تا در کنار هنرجویان حضور داشته باشند.

همچنین امید اکبر مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بیجار با حضور در کارگاه بازیگری و مشاهده روند کارگاه اظهار داشت نقش آموزش در میان نسل جدید هنرجویان به عنوان اصلی ترین سرمایه های هنری شهرستان ها بسیار مهم و مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به نیاز آموزش بصورت اصولی و مبانی صحیح بازیگری در نسل جدید لازم است تا برنامه های آموزشی بیشتری در کنار بازیگری در بخش‌های مختلفی همچون " نمایشنامه نویسی " طراحی صحنه " کارگردانی و.. برگزارشود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

امید اکبر با بیان اینکه هرکدام از این هنرجویان ، بعد از طی کردن دوران آموزش و همچنین کسب تجربه در کنار بزرگان و پیشکسوتان تئاتر میتوانند به هنرمندان بزرگی در سطح استان و حتی کشور تبدیل شوند عنوان کرد: اگر امر آموزش در هنر جدی تر گرفته شود و بصورت مقطعی نباشد اتفاقات هنری بهتری در جامعه هنری استان رقم خواهد خورد . در خاتمه کارگاه هنرجویان زیرنظر سیدیاسر هاشم زاده مدرس کارگاه اتود های نمایشی خود را بصورت دوره ای در جلسات پایانی بعنوان پروژه ی پایان کارگاه اجرا کردند .




نظرات کاربران