در حال بارگذاری ...
طی حکمی از سوی رئیس ارشاد اسلامی شهرستان

سوران حسینی دبیر اولین جشنواره تئاتر کوتاه صحنه‌ای مریوان شد

سوران حسینی هنرمند مریوانی دبیر اولین جشنواره تئاتر کوتاه صحنه‌ای مریوان شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتردر کردستان، روز چهارشنبه نهم شهریور ماه ، طی جلسه ای با حضور رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان وجمعی از هنرمندان ،طی حکمی سوران حسینی دبیر اولین جشنواره تئاتر کوتاه صحنه ای مریوان شد . سوران حسینی حضور در چندین جشنواره  بین المللی و ملی  را در کارنامه خود دارد. این هنرمند مریوانی هم اکنون مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی خاک و همچنین سرپرست گروه تئاتر زێد نیز است.

به گفته  سوران حسینی بازوی اصلی برگزاری این جشنواره هنرمندان خصوصا هنرمندان جوان و نوجوان هستند. حسینی افزود جهت جضور در این جشنواره تا به امروز ۲۱ تیم شرکت کننده برای حضور در رده های سنی مختلف ثبت‌نام کرده اند .حسینی افزود برای حضور در این جشنواره محدودیتی برای پذیرش آثار نداشته و  مدت زمان اجرای آثار حداقل ۵ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه می‌باشد. آثار راه یافته به جشنواره در حضور داوران اجرا خواهد شد و در بخش‌های بازیگری و خلاقیت های نمایشی و استفاده صحیح از نور و امکانات صحنه  به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس،جایزه نقدی و لوح اهدا خواهد شد و همچنین به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در جشنواره اعطا خواهد شد. موضوع اتودهای نمایشی آزاد می باشد البته ایده هایی که نگاهی به آداب و رسوم و سنت‌های محلی و منطقه‌ای دارند و همچنین به معضلات اجتماعی شهرستان بپردازند، در اولویت قرار دارند.

این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاد و حوزه هنری استان کردستان و همچنین شهرداری و آموزشگاه هنرهای نمایشی خاک با حضور هنرمندان مریوان برگزار خواهدشد .

مهلت ارسال آثار 27 شهریور و اعلام پذیرفته شدگان 31 شهریور 1401 است. زمان برگزاری جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد .

دبیرخانه اولین جشنواره تئاتر کوتاه  نمایشی شهرستان مریوان و سروآباد در شهر مریوان خواهد بود.




نظرات کاربران