در حال بارگذاری ...
در جلسه هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مدیران دانشگاه کردستان مطرح شد

تئاتر کردستان نیازمند حرکت‌های اساسی برای اعتلا بیشتر است

گام مهم ومتفاوت انجمن هنرهای نمایشی کردستان برای پژوهش درحوزه تئاتر م.ض.ع مورد بررسی در جلسه هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان با رئیس و مدیران دانشگاه کردستان بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، انجمن هنرهای نمایشی استان قصد دارد در سال آینده «همایش تئاتر کوردی» را برگزار نماید و در این راستا پیش‌تر جلساتی را با عبید رستمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار نمود و مدیر کل ضمن اعلام موافقت با برگزاری چنین همایشی بر تخصصی و علمی بودن همایش تاکید کرد.
هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان در جلسه‌ای با دکتر صادقی رییس دانشگاه کردستان و دکتر ایراندوست رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان،مقدمات برگزاری و انتشار فراخوان همایش را بررسی نمود.
در این جلسه دو ساعته ابتدا فاتح بادپروا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان ضمن اعلام برخی فعالیت‌های انجمن و تلاشهای ارزشمند هنرمندان تئاتر استان،درخصوص برگزاری همایش تئاتر کوردی،رویکرد،اهداف و چشم انداز آن مطالب کاملی را بیان کرد و پیشنهاد و برنامه‌های انجمن را در خصوص برگزاری همایش،گستره آن،محورهای مقالات و آیتم‌های همایش تشریح  و در زمینه همکاری دانشگاه کردستان به عنوان پشتوانه علمی همایش و اهمیت چاپ مقالات برتر در قالب یک جلد کتاب مطالبی را بیان نمود.

سپس حمیدرضا احمدی کردستانی و کژال راستبین از اعضای هیئت رئیسه انجمن،نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری همایش تئاتر کوردی و لزوم آن نیز بیان کردند.

در ادامه جلسه دکتر صادقی رئیس دانشگاه کردستان و دکتر ایراندوست رییس دانشکده هنر و معماری این دانشگاه،ضمن تقدیر از تلاش‌های هنرمندان تئاتر استان و ارزشمند دانستن برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و تئاتر کوردی سقز به عنوان یک برند فرهنگی در سطح کشور،ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی با تاکید بر اهمیت کیفیت مقالات ارائه شده در همایش، اعلام آمادگی کامل دانشگاه کردستان، دانشکده هنر و معماری و پژوهشکده کردستان شناسی را در همکاری با انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری همایش مذکور را اعلام نمودند.
در ادامه جلسه مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان دانشگاه و انجمن هنرهای نمایشی تشکیل گردد و در آینده‌ای نزدیک فراخوان همایش بزرگ تئاتر کوردی منتشر شود.




نظرات کاربران