در حال بارگذاری ...
قرماندار مریوان:

حضور تورهای گردشگری از اقصی نقاط ایران در مریوان از برکات جشنواره تئاتر خیابانی است

فرماندار مریوان گفت: حضور تورهای گردشگری از اقصی نقاط ایران در مریوان از برکات جشنواره تئاتر خیابانی در این شهر است.

به گزارش پورتال تئاتر کردستان، آرتیکاس اقبال با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان رویدادی مطلوب و اثرگذار در حوه فرهنگی و هنری به شمار می رود که اجرای آن در شهر مریوان منجر به توسعه گردشگری فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با استمرار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شاهد شکوفایی بیش از پیش حوزه گردشکگری فرهنگی در این شهر خواهیم بود، افزود: برقراری ارتباط جشنواره تئاتر خیابانی با حوزه گردشگری از مطالبات و خواسته های برگزارکنندگان جشنواره است که در این دوره شاهد تحقق این مطالبه بوده ایم.

وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران و میهمانان شهرستان مریوان از تئاتر خیابانی و همچنین تعداد بالای شرکت کنندگان جشنواره تئاتر خیابانی در این شهر بیان کرد: تعداد تخت های هتل و مسافرخانه های شهر مریوان چوابگوی پذیرش این تعداد میهمان و گردشگر نبود بنابراین ناچار به استفاده از مهمانسرای ادارات دولتی شدیم.

فرماندار مریوان یادآور شد: شهر مریوان مکانی گردشگری است که بین تجار به بندرخاکی معروف است و نیاز به توسعه زیرساخت‌های گردشگری دارد، بنابراین یکی از اولویت‌های دولت نه تنها به خاطر گردشگران بلکه برای استفاده عموم مردم، بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه جاده جدید سنندج - مریوان است.

اقبال اضافه کرد: کارشناسان معتقدند ایجاد فرودگاه در مریوان از توجیه لازم برخوردار نیست و زمین مورد نیاز برای ایجاد فرودگاه در مریوان گران تمام می‌شود چرا که وسعت اراضی مسطح در این شهرستان بسیار کم است و علاوه بر این تعداد مسافرانی که از هواپیما برای مسافرت به این منطقه استفاده کنند، هم زیاد نیست.

وی در پایان از برگزارکنندگان تئاتر خیابان مریوان که اکنون جهاردهمین دوره آن در حال اجرا است تقدیر کرد.

گفتنی است، ۳۰۳ اثر شامل ۲۰۲ اثر از هنرمندان و گروه های نمایشی داخل کشور و ۱۰۰ اثر از هنرمندان و گروه های نمایش خارجی به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.
شهرهای تهران، رشت و مریوان به ترتیب با ۳۵، ۲۰ و ۱۳ اثر ارسالی بیشترین آثار را به این دوره از جشنواره ارسال کردند.




نظرات کاربران