در حال بارگذاری ...

درخشش هنرمندان کرد در جشنواره بین المللی کرکوک

کریم خاوری از هنرمندان تئاتر استان کردستان عضو هیات داوران پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک بود.

پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک به مدت سه روز با حضور ۱۸ نمایش خیابانی با پیام صلح و دوستی از کشورهای عراق، ایران، اردن، سوریه، مصر، تونس و کردستان با استقبال و همراهی خوب تماشاگران برگزار شد. در این جشنواره کارگاه های آموزشی و سمینار نمایش خیابانی با حضور اساتید و مدرسان تئاتر با مشارکت هنرمندان و گروه های اجرایی برگزار شد.

دلشاد مصطفی،عارف معروف، کریم خاوری، آسیا کمال و گوران محمد از اعضای هیت داوران این جشنواره بودند.

 کریم خاوری از هنرمندان تئاتر استان کردستان، پژوهشگر،کارگردان و بازیگر تئاتر که در دوره یازدهم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان داوری بخش پژوهش را بعهده داشت و در دوره چهاردهم این جشنواره کتابی با عنوان « خیابان، صحنه تئاتر » توسط انتشارات گوتار با همکاری دبیرخانه جشنواره چهاردهم بین المللی تئاتر خیابانی منتشر کرد.

همچنین پنجمین سمینار تئاتر خیابانی با حضور مدرسان محمد عمر « بغداد»، کریم خنجر « بغداد »، دکتر یاسین برزنجی «سلیمانیه»، کریم خاوری «مریوان»، گوران محمد « هولیر» در سالن برگزاری همایش های فرهنگی و هنری با حضور شرکت کنندگان، میهمانان ،هنرمندان، گروه های اجرایی در جشنواره ۹ آذر  برگزار شد.

لازم به ذکر است که دو نمایش خیابانی از ایران « درباره یک توپ » به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی از شهر قروه و نمایش « سانتی متر » به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی از شهر مریوان  در این جشنواره حضور پیدا کردند.

 کارگاە آموزشی « از ایدە تا اجرا » توسط مدرس مختار محمدی به مدت شش روز با همراهی بازیگران کردستان عراق  برگزارشد و اثر نمایشی تولید شده در این دوره،  آخرین روز جشنواره اجرا شد.

در آیین اختتامیه،  نمایش « درباره یک توپ » از قروه موفق به دریافت جایزه دوم کارگردانی و جایزه کانون منتقدان عراق برای موسی هدایتی شد  و جایزه ویژه بازیگری خردسال نیز به بیتا شهبازیان رسید.




مطالب مرتبط

ارائه مقاله کریم خاوری در سمینار تخصصی تئاتر خیابانی کرکوک

ارائه مقاله کریم خاوری در سمینار تخصصی تئاتر خیابانی کرکوک

کریم خاوری، از هنرمندان تئاتر استان کردستان که در پنجمین دوره جشنوارە تئاتر خیابانی کرکوک عراق، داوری بخش اصلی را به‌عهده داشت، در بخش سمینار این رویداد هم، مقاله «از طرح و ایده تا اجرا» را ارائه داد.

|

نظرات کاربران