در حال بارگذاری ...
علیرضا اسماعیلی دبیر اجرایی شانزهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز عنوان کرد :

این جشنواره فرصتی برای حضورجوانان مستعد است

این جشنواره فرصتی برای حضورجوانان مستعد و آیینه ای برای نمایاندن اندیشه های خلاق نمایشی در قالب فرم ومحتواست  .

 گفتگو با علیرضا اسماعیلی ؛ دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز گفت: این جشنواره فرصتی برای حضورجوانان مستعد و آیینه ای برای نمایاندن اندیشه های خلاق نمایشی در قالب فرم ومحتواست  .

  کمبود اعتبار باعث شد تا برنامه‌های جانبی همچون، کارگاهای آموزشی، نمایشگاه و دعوت از داوران برجسته خارجی انجام نشود..

 هر چند یک نمایشگاهی با عنوان «ژیان به کاتی ژنایه‌تی» در حاشیه  این جشنواره گشایش یافت ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم برنامه های جانبی جشنواره را برپا کنیم تا کارگردانان و عوامل اجرایی تئاتر از این برنانه ها استفاده کنند.

امسال با تدابیری که در دبیرخانه جشنواره اتخاذ شد بلیط فروشی را برای اولین بار اجرا کردیم که باعث ایجاد نظم خاص و اجراهای عالی شد.

جشنواره تئاتر همزمان با این جشنواره در اربیل اقلیم کردستان برگزار می شود علیرغم صحبتهای با دبیر آن جشنواره خواستیم تا آنها جشنواره را با یک هفته تاخیر برگزار کنند ولی آنها هم مثل ما برایشان میسر نشد تا جشنواره را به عقب بیندازند

 شاید برخی هنرمندان رقابتی بودن این جشنواره را ضعف آن قلمداد کنند ولی در همه جشنواره ها اثرهای برگزیده را انتخاب می کنند و جنبه رقابتی دارد، در ضمن این جشنواره ها فرصتی برای جوانان با استعداد مناطق کورد نشین ایران است که استعدادهای خود را شکوفا کنند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز روز ۱۹ آذر با نمایش حه سار آغاز شد و تا روز جمعه ۲۲ همین ماه ادامه دارد. در این جشنواره ۹  گروه داخلی و دو گروه خارجی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

.




نظرات کاربران