در حال بارگذاری ...
فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان

جشنواره تئاتر کوردی سقز جایگاهی بسیار والا نزد هنرمندان مناطق مختلف دارد

فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان  اظهار داشت: جایگاه ارزشی تئاتر کوردی جایگاهی والا دارد و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و هنرمندان فاخر در ایلام، کرمانشاه، سنندج و حتی تهران برای پیشرفت آن در تلاش هستند..

وی با بیان اینکه حضور در این جشنواره برای هر هنرمندی افتخار بزرگ است تاکید کرد: جشنواره های مانند جشنواره تئاتر کوردی سقز با ارزش و مهم است و این چند روز هم شاهد حضور کارگردانان و هنرمندان شاخص کوردزبان در این جشنواره بودیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت شانزده دور از این جشنواره، انتظار می رود هنرمندان و عوامل اجرایی با جدیت و اهتمام بیشتری فعالیت کنند افزود: البته نباید از کمبود و مشکلات مالی در برگزاری این جشنوار غافل شویم ولی این جشنواره می طلبد بهترین امکانات و تجهیزات را برای برگزاری بهتر ان اختصاص دهیم.

بادپروا اضافه کرد: اجراهای این دوره از لحاظ کمی و کیفی غیر از اینکه یکی دو کار به ارتقای تئاتر کوردی کمک کرده بود مابقی کیفیت قابل تعریفی نداشتند، این ضعف جشنواره نیست و مشکل به خود هنرمند برمی گردد که چقد تلاش کنند کیفیت اجراها را به بالاترین حد برسانند.

این کارگردان مریوانی بلیط فروشی امسال برای جشنواره را کاری ارزشمند و اتفاق میمون و عالی دبیر جشنواره شانزدهم دانست و تاکید کرد: مخاطبان برای دیدن اجراهای در چنین سطحی بایستی بهای پرداخت کنند و این امر به عنوان روندی مهم برای اهمیت دادن به جشنواره های آینده مهم است و این فرهنگ بایستی در جامعه تئاتری نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه ورود آثار برای فستیوال تئاتر کوردی سقز بایستی سخت تر شود تا هنرمندان در راستای کارهای ارزشمند و بهتر بیشتر تلاش کنند.تئاتر ت




نظرات کاربران