در حال بارگذاری ...
حمید رضا احمدی کردستانی کارگردان نمایش:

جشنواره تئاتر کوردی سقز یکی از مهمترین جشنواره های کشور و تمام مناطق کرد نشین ایران و خارج از کشور است

 حمیدرضا احمدی کردستانی کارگردان نمایش " سه رپیل " از سنندج  در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز  اظهار داشت: ۲۰ سال این جشنواره با حمایت و همدلی مسئولان و هنرمندان سقز در برگزار می شود و با اهتمام خاص به برگزاری باشکوه این جشنواره نگاه می کنند.

 با اینکه از برگزاری این رویداد مهم هنری چندین سال گذشته است بنابراین به سالن های اجرای بیشتر، امکانات و تجهیزات فیزیکی مناسب و حمایت مالی و اختصاص بودجه نیاز دارد و بایستی قبل از برگزاری این جشنواره این مشکلات برطرف شود.

احمدی کردستانی جشنواره تئاتر کوردی سقز را یکی از مهمترین جشنواره های کشور و تمام مناطق کرد نشین ایران و خارج از کشور برشمرد و تاکید کرد: اولویت اول گروه های کردزبان برای دیدن کارهایشان شرکت در این جشنواره است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را با شکوه تر و با حمایت مالی بیشتری برگزار کنند چون واقعا پتانسیل بالای در توسعه تئاتر کوردی دارد.

کارگردان سنندجی که با نمایش سه‌رپیل در این جشنواره حضور یافته گفت: قطعا حضور نمایش های خارجی در جشنواره کوردی موثر و مثبت است چون وقتی از جشنواره بین المللی صحبت می کنیم بنابراین جا دارد نه ۲ کار خارجی بلکه چندین کار با کیفیت دیگر حضور یابند تا عنوان بین المللی آن بیشتر نمایان شود.

 امیدوارم این جشنواره در آینده به صورت مستمر و با امکانات خوبی برگزار شود و سال به سال شاهد اثرهای با کیفیت و بی نظیری باشیم..




نظرات کاربران