در حال بارگذاری ...
با همت گروه تئاتر آناهیتا برای مقابله با کرونا انجام شد

اجرای سورئالیستی « ته نیا ماچیک» و ضبط و پخش آن در فضاهای مجازی

گروه تئاتر آناهیتا یه کارگردانی علیرضا اسماعیلی، « ته نیا ماچیک» را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش تئاتر کردستان، شهرستان سقز از اوایل شیوع کرونا شاهد آمار بالای مبتلایان به این ویروس کشنده بود و در میان شهرستان های غرب کشور رکورددار مبتلا به کرونا و وضعیت نامناسب را داشت و خیلی نگذشت که آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس هم افزایش یافت و همه جوانب زندگی روزمره مردم را تحت شعاع قرار داد.

در این میان کسانی بودند کمبودهای لوازم بهداشتی و مواد غذایی را شدیدا بین مردم کم درآمد و ضعیف جامعه احساس کردند و با تشکیل کمیپن های مردمی به جنگ کرونا و وضعیت بد مردم رفتند و خیلی زود کمک‌های نقدی و غیر نقدی زیادی را جمع آوری و بین افراد نیازمند تقسیم کردند.

در بحبوحه کرونا، هنرمندان تئاتر سقز همانند سایر اقشار جامعه آستین همت را بالا زدند و به میدان نبرد با کرونا رفتند و در همان اوایل کمپین هنرمندان را برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه تشکیل دادند، جدا از این کمپین، هنرمندان و اهالی هنر سقز در فضای مجازی هشدارها و توصیه های پزشکی را به مردم یادآوری می‌کردند و از آنها می خواستند به کمیپن های در خانه بمانیم، پایبند باشند.

بعد از راهنمایی و یادآوری توصیه بهداشتی به مردم، هنرمندان  تئاتر سقز به فکر تولید فیلم کوتاه،نمایش کوتاه مجازی ، کمدی، طنز و استندآپ کمدی و برنامه‌های دیگری افتادند و یکسری از آنها با تهیه و ساخت فیلم کوتاه شروع بکار کردند و در کوچه و خیابان های سوت و کور سقز و حتی خانه های خود بساط فیلمبرداری را پهن و در فضای خلوت و بدون نفس، ایده‌های خود را پیاده کردند.

" ته نیا ماچیک " ایده اجرایی سورئالیستی بسیار خوبی دارد که با توجه به ظرفیتهای نمایشی و تاثیر بالای آن در مخاطب ، بصورت فیلم نمایش کوتاه ضبط  و در فضای مجازی پخش شد که مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت . 

عوامل  این کار عبارت بودند از : نویسنده و کارگردان علیرضا اسماعیلی

بازیگران: آرمان فرجیان ، سیمین رحمانی ، آرنیکا فرجیان ، پدرام نیلوفری ، وریا شاکری ، شاهو سلطانی ، مهرداد دلاوری ، فرزین ایران نژاد، تصویر بردار : شیرکو محمدی 




نظرات کاربران