در حال بارگذاری ...

بیانیه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان به مناسبت روز جهانی تئاتر

بیانیه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان به مناسبت روز جهانی تئاتر.

"بهار فصل همدلی و هم آوازی است ، فصل سرودن است و زدودن پلشتی ها "  

   درطلیعه بهاران ،هنگامه رقص گل و بلبل ، سرسبزی سنبل و آواز خوش مرغ هزاروچهارصد در آغازین روزهای سال مناسبتی است  بس مناسب با این احوال، ۲۷ مارس روزجهانی تئاتر که در کشور ما به نام روز ملی هنرهای نمایشی درهفتمین  برگ تقویم از ماه فروردین درج شده است .

این روز بهانه ای است برای گرامیداشت تئاتر ،برای تعظیم در مقابل شکوه صحنه و برای تجلیل از هنرمندان خلاق وفرهیخته عرصه هنرهای نمایشی .    
   هنری که در سال گذشته مردمانش مظلوم ترین اهالی این سرزمین بودند.
مردمانی که با سیلی صورت خود راسرخ نگاه داشتند، ولی خم به ابرو نیاوردندو از هر مسیری این گوهر درونی خود را به دیگر مردمان عرضه کردند .  
    اینک، در  عبور از جهانی پر مخاطره،  برای رسیدن به  فردایی بهتر، متوسل میشویم به ابزاری ازجنس عشق تا چراغ راهمان باشد و با دستان توانمندش جهانی دگر بسازد.
چه زیبا لحظه ایست آن هنگام که فارغ از هر چیز و هر کس در جایی به نام صحنه تنفس میکنیم و زندگی را به زیبا ترین شکلش تجربه میکنیم .و درپایان اجرا با رضایت و تشویق تماشاچی به خود می بالیم از اینکه هستیم.
این بهترین هدیه و ارمغان است در پروسه خلقت.
جایی که در برابر این لبخند و تشویق به خود می بالیم، و در مقابل این ارادت عظیم تعظیم میکنیم.
    هنر تئاتر با هجوم کرونا از زمستان ۹۸  به کنجی رانده شد اما به هر طریقی رسالتش را انجام داد و روایت کرد .
در این پیکار نابرابر گاهی عصیان کرد، گاهی طغیان  و گاهی حتی تا مرز لکنت رفت اما از پا نیفتاد و خودش را ارزانی کرد بی منت و بی مزد.
آری این تئاتر است، این ضرورت اجتماعی که تاثیرش بر پیکر جامعه بر هیچکس پنهان نیست .
هنرمندان نمایش در استان  سرسبز کردستان ،  سالی سخت و ماه هایی دشوار را سپری کردند ، مشکلات متعددی را از سر گذراندند با اینهمه هنرهای نمایشی در استان  تولدی تازه یافت و این بار در قامتی تازه به حیات خود ادامه داد.

اجراهای متعدد خیابانی و صحنه ایی ، اجراهای آنلاین ، برگزاری جشنواره های مختلف مجازی و  هنرنمایی و‌درخشش هنرمندان تئاتر در جشنواره های بین المللی تئاترفجر ، تئاتر دانشجویی پودس ، تئاتر خیابان ایران ، جشنواره آئینی عروسکی ، جشنواره نمایشنامه نویسی و... و توجه به مقوله آموزش در آموزشگاهها و موسسات نمایشی و نیز انجمن هنرهای نمایشی استان ،بخشی ازفعالیت دلسوزانه این هنرمندان شیدا بوده است.                       هیئت مدیره ی  انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان،  با احترام به تمامی اختلاف نظرات و سلایق  ، اهالی تئاتر کردستان را به همدلی  ، همراهی، همکاری ، مهربانی و یکرنگی دعوت می کند که معتقدیم مجموعه تئاتر کردستان ، بدون این همدلی و همراهی و بدون انتقادات و پیشنهادات سازنده موفق نخواهد شد.




نظرات کاربران