در حال بارگذاری ...
در شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی مطرح شد:

تئاتر کردستان تئاتری مطالبه‌گر است

با حضور مسئولان استانی، شورای سیاستگذاری جشنواره  تئاتر استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، با حضور عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ،سامان احمدی معاونت هنری ، رشید محمودی رئیس اداره امورهنری ، فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای  نمایشی ، مازیار قبادی نماینده هئیت رییسه انجمن نمایش ، فریدون حامدی و امید اکبر به نمایندگی از هنرمندان تئاتر استان ، خالد زندی امور مالی و ماجد رموزی روابط عمومی اداره کل ارشاد ؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره های تاتر استان کردستان برگزار شد.
عبید رستمی در این جلسه گفت: در حال حاضر استان کردستان از جایگاه ویژه ای در حوزه تئاتر برخوردار است این جایگاه نه تنها بازتاب کشوری داشته بلکه در سطح منطقه نیز به واسطه جشنواره های خیابانی مریوان و کوردی سقز و طنز دیواندره زبانزد خاص و عام است, نیاز هست در برگزاری جشنواره براساس آیین نامه و شیوه نامه های موجود عمل شود.
فاتح بادپروا رئیس انجمن نمایش و دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: تئاتر استان کردستان, تئاتری مطالبه گر است و همین ویژگی موجب شده که در برگزاری جشنواره ها موفق عمل شود همچنین در ساخت و ساز حوزه تئاتر و پلاتوهای ششگانه از عملکرد خوبی برخوردار باشد.
وی افزود: تیم سیاستگذاری با هم افزایی و همکاری سازمان ها ونهادهای سطح استان و ظرفیت انجمن هنرهای نمایشی در برگزاری جشنواره های تئاتر همکاری لازم را داشته باشند.




مطالب مرتبط

«موریانه‌ها» در پردیس سینما بهمن سنندج اجرا شد

«موریانه‌ها» در پردیس سینما بهمن سنندج اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، نمایش «موریانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فرشید گویلی از تاریخ 16 تا 26 مهرماه 1402 ، در تماشاخانه مهر پردیس سینما بهمن سنندج به روی صحنه رفت . این نمایش که با نگاهی ...

|

نمایش «کار اینا...» در قروه به صحنه رفت

نمایش «کار اینا...» در قروه به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، نمایش «کار اینا...» به نویسندگی و کارگردانی محمد ابراهیم (دانیال) کریمی، در قروه روی صحنه رفت. «کار اینا...» ، تازه‌ترین اثر هنرجویان آموزشگاه تئاتر «پیدا» ...

|

«ئه وین» در سنندج اجرا شد

«ئه وین» در سنندج اجرا شد

نمایش آئینی سنتی «ئه وین»، کاری از گروه تئاتر مدرن به کارگردانی هوشیار قوامی در سنندج اجرا شد

|

«که ژاوان» در دهگلان اجرا شد

«که ژاوان» در دهگلان اجرا شد

نمایش آئینی سنتی «که ژاوان» کاری از گروه راژان، به کارگردانی عرفان زندی در شهر دهگلان و روستاهای اطراف اجرا شد

|

نظرات کاربران