در حال بارگذاری ...
بعد از دو سال وقفه برگزار می‌شود

جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز در پاییز ۱۴۰۰

در نشست ستاد برگزاری شهرستانی جشنواره مطرح شد که جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز بعد از دو سال وقفه در پاییز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، در هفته سوم تیرماه  اولین نشست ستاد شهرستانی جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز در محل فرمانداری سقز برگزار شد .
در این نشست کریمیان  فرماندار ویژه و رئیس ستاد شهرستان ، خامی معاونت سیاسی ، میرحسامی شهردار ، کرمی و خانی اعضای شورای شهر،  حاجی محمدی رییس ارشاد ، اسماعیلی انجمن نمایش استان ، پاشایی و رفعتی از فعالان تئاتر و حسینی روابط عمومی فرمانداری حضور داشتند .
کریمیان گفت: جشنواره تئاتر کوردی حرکت ماندگاریست که پشتوانه اعتلا فرهنگ این استان است و رسالت مسئولین امر ، حمایت از این جشنواره مردمی است که خوشبختانه میان هنرمندان مناطق کوردنشین جایگاه بسیارویژه ای را ایجاد نموده است و مدیریت شهرستان با همکاری سایر ادارات به استقبال برگزاری خوب جشنواره هفدهم خواهد رفت .
میرحسامی شهردار و کرمی رئیس شورای شهر نیز بیان کردند: حمایت از مقوله فرهنگ و هنر جز وظایف ذاتی شهرداری‌هاست و شهرداری سقز آنچه درتوان داشته جهت حمایت از برگزاری این جشنواره دریغ نورزیده و امیدداریم شهر سقز بعنوان پایگاه شهر خلاق تئاتر کوردی دررایران مطرح شود و نظر به سوابق برگزاری جشنواره تئاتر کوردی و بازتاب مثبت آن در میان هنرمندان و جامعه  و نیز بزرگترین رویداد فرهنگی سقز ، همچون دوره‌های پیش شورای شهر و شهرداری حامی قطعی جشنواره خواهد بود .
حاجی محمدی رئیس اداره ارشاد سقز در گزارشی از نشست شورای سیاستگذاری استانی جشنواره تئاتر کوردی و همچنین ضرورت جدی تامین تجهیزات سالن اصلی و نیز اعتبار لازم برای ساخت پلاتو ارائه نمود .
در ادامه این نشست اسماعیلی عضو انجمن هنرهای نمایشی  استان گفت: تلاش جدی برای برگزاری بهتر جشنواره هفدهم با توجه به وقفه دو ساله شرایط کرونایی ضروری است و نیز لازم است بودجه بندی و تامین اعتبار مالی سنجیده شود تا خدای نکرده دبیرخانه مجددا دچار مشکلات مالی نشود و حمایت  ادارات و نهادهای شهرستانی برای برگزاری بهتر این جشنواره بزرگ و مردمی جدی تر باشد .
پاشایی  و رفعتی دو تن از فعالان تئاتر سقز نیز بیان کردند که  تئاتر کوردی خوشبختانه وجه مشترک مطالبات هنرمندان مناطق کوردنشین است پس بزرگی آنرا دریابیم و برای اعتلا آن تلاش نماییم و ستاد شهرستان باید برای تامین هزینه جشنواره هر سال ، طرح و برنامه راهبردی جامعی ارائه کند.
 




نظرات کاربران