در حال بارگذاری ...
به کارگردانی صابر دل‌بینا

«دستکش‌های قرمز» در عمارت آزموده سنندج اجرا شد

نمایش محیطی «دستکش‌های قرمز» نوشته امیرحسین طاهری و کارگردانی صابر دل بینا در عمارت آزموده سنندج اجرا شد

به گزارش تئاتر کردستان، نمایش محیطی «دستکش‌های قرمز»، محصول یک تمرین دو ماهه است از انتخاب بازیگران تا زمان اجرا. در ابتدا به دلیل شرایط موجود (پاندمی کرونا) قرار بر آن نهادیم که در فضای باز و در یک عمارت قدیمی که با زمان رویداد اثر (دهه ی 30) تطابق زمانی داشته باشد آن را اجرا خوانی کنیم سپس وضعیت تمرین ها به گونه ای پیشرفته به یک اجرای محیطی رسیدیم. چرا که محیط اجرا (عمارت قدیمی آزموده) چنان فضاهای متعددی داشت که دست ما را برای طراحی باز می گذاشت. به اعتقاد ما در شرایط موجود نمایش محیطی به دلیل گریزاز فضاهای عرفی و مرسوم می تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای اجرا باشد. در راه این اجرا ازار بسیار دیدیم و خون دل بسیار خوردیم، اما به دلیل استقبال خوب مردم محصول نهایی چون شکر شیرین شد. بی شک این اجرا اتفاق نمی افتاد اگر همت بازیگرانش نبود.پس این اجرا مزد رنج عرق ریزی روحی آنان باد.

دستکش های قرمز نوشته امیرحسین طاهری وبه کارگردانی صابر دل بینا با بازی حسن ترقی، هانا مرادی، وریا طالبی. یاور آقایی. اشکان کمانگر، مریم مقصودی از 20 لغایت   28   تیرماه  1400   در عمارت آزموده در ساعت 19 اجرا دارد .

 از دیگر عوامل اجرا می توان به موسیقی کیومرث مطیعی ؛ طراح بروشور و آفیش پگاه فروهی ؛ دستیار کارگردان یاور آقایی ومدیرصحنه شایا مرادی اشاره نمود .

این اجرا تا کنون مورد استقبال علاقمندان و هنرمندان قرار گرفته است.




نظرات کاربران