در حال بارگذاری ...

کردستان با پنج اثر نمایشی در چهلمین جشنواره فجر

استان کردستان در جایگاه دوم کشور به لحاظ حضور در چهلمین جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان بعد از اعلام آثار بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره تئاتر فجر و حضور پنج نمایش از گروه‌های هنری کردستان در این رقابت ملی،کسب عنوان دوم(به غیرازتهران)، استان‌های کشور را به جهت تعداد گروه‌ها و نمایش‌های شرکت کننده را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گروه‌های پذیرفته شده، هنرمندان فعال تئاتر استان تبریک و شادباش گفت.

حضور نمایش «سالخوردگی» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی سید یاسر هاشم‌زاده و کامران جباری در بخش رقابتی صحنه ایی؛ نمایش خیابانی «باجه تلفن» به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری و نمایش خیابانی «درشکه گرسنگان» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی در بخش رقابتی تئاتر خیابانی ؛ نمایش خیابانی «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی در بخش غیر رقابتی تئاتر خیابانی و نمایش «شدن» به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمانزاده در بخش رقابتی دگرگونه‌های نمایشی چهلمین جشنواره تئاتر نشان از ظرفیت بالا و پتانسیل تئاتر استان کردستان در کشور است.

جدا از حضور استان تهران با ۴۸ اثر در بخش‌های مختلف،استان گیلان با ۶ اثر رتبه نخست و کردستان با ۵ اثر رتبه دوم کشور را در این جشنواره کسب نموده است.

اعضا هئیت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از زحمات عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به جهت بستر سازی برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتر استان،فراهم نمودن زیر ساختهای لازم در شهرستانها و تعامل بسیار خوب با هنرمندان و انجمن نمایش تشکر و قدردانی می‌نماید.

قطعا نقش اجراهای عمومی زیاد استان در شهرهای مختلف می‌تواند به تقویت ظرفیت اجرایی تئاتر گروهها کمک شایانی نماید و بی شک بعد از تکمیل و ساخت پلاتوهای مختلف شهرهای سقز،مریوان،بیجار،دیواندره و قروه،ظرفیت اجراهای نمایش در این شهرها در ژانرهای مختلف افزایش چشمگیری پیدا خواهند نمود.

تلاش و همکاری مدیران ارشاد اسلامی شهرستانها در تعامل و همکاری با گروههای تئاتر و نیز همکاری رابطین زحمت کش هنرهای نمایشی در شهرها باسرپرستان گروه‌های نمایشی ستودنی و مورد تقدیر انجمن هنرهای نمایشی است.

 




نظرات کاربران