در حال بارگذاری ...

برگزاری همایش پژوهشی فرهنگ و هنر کردستان با محوریت تئاتر کوردی

فراخوان همایش پژوهشی فرهنگ و هنر کردستان با محوریت تئاتر کوردی به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، مقدمات برگزاری همایش علمی پژوهشی تئاتر کوردی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، انجمن هنرهای نمایشی استان و دانشگاه کردستان در دست اجرا و بررسی است.

بر اساس این خبر، در جلسه ای که در روز 8 اسفندماه جاری در دفتر رئیس دانشگاه کردستان با حضور عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاتح بادپروا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، حمیدرضا احمدی کردستانی عضو هئیت رئیسه انجمن استان، رئیس پژوهشکده کردستان شناسی و تعدادی از کارشناسان و اساتید دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن بررسی نحوه تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی استان و دانشگاه کردستان در خصوص برگزاری همایشی پژوهشی با موضوع تئاتر کوردی و ضرورت پرداخت به این موضوع و مکتوب نمودن داشته های هنری و علمی در حوزه تئاتر به عنوان بخشی زیربنایی از فرهنگ و هنر منطقه با اهمیت نگاه علمی و آکادمیک به مقالات ارائه شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه کردستان بر لزوم برگزاری چنین همایشی و استفاده از پتانسیل هنرمندان و ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند با برنامه ریزی جامع و جلسات مستمر کارشناسی شاهد برگزاری کنفرانسی در شان تئاتر کوردی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخشی از سخنان خود گفت: در راستای اجرای برنامه های علمی و زیربنایی که سبب توسعه نرم افزاری حوزه فرهنگ و هنر می شود از جمله همایش های مریوان شناسی، گروس شناسی و لیلاخ شناسی، برنامه های علمی پژوهشی مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این اداره کل فقط به اجرا و پشتیبانی از برنامه های فرهنگی هنری اکتفا نمی کند و توسعه همه جانبه فرهنگ و هنر مثل ساخت پلاتوها و تالارهای اختصاصی و اقدامات زیرساختی و توسعه علمی اولویت است.

عبید رستمی تاکید کرد: این اداره کل تمام قد از این گونه رویدادهای علمی پژوهشی در تمام شاخه های فرهنگ و هنر حمایت کرده و آماده همکاری و مشارکت با دانشگاه ها و سایر ارگان هاست و از آن استقبال می کند.

در ادامه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه های انجمن استان در این زمینه، به بررسی بخشی از مراحل همایش پرداخت و سایر حاضرین در جلسه نیز  ضمن ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای برگزاری همایش بر بررسی مولفه ها، رویکردها و شاخه های فراخوان همایش تاکید کردند‌.

در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از انجمن هنرهای نمایشی و دانشگاه کردستان جزئیات فراخوان، محورهای همایش، معرفی دبیر و اعضای هیئت علمی و اجرایی همایش و سایر آیتم های فراخوان را کارشناسی، بررسی و تعیین نمایند.




نظرات کاربران