در حال بارگذاری ...
میزبانی هنرمندان تئاتر خیابانی کردستان در نوروز

اجراهای نوروزانه نمایش‌های خیابانی ویژه برنامه شادمانه کردستان

اجراهای نوروزانه نمایشهای خیابانی ویژه برنامه شادمانه کردستان_فروردین ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان،دبیرخانە دائمی جشنوارە بین المللی تئاتر خیابانی مریوان،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان،انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان بنا بە نیاز جامعە بە شور و نشاط اجتماعی وامید بە زندگی اجتماعی دوبارە،بعد از همە گیری ویروس منحوس کرونا جهت ایجاد بستری مناسب و ظرفیت عالی گروه‌های تئاتر خیابانی استان کردستان،فراخوانی جهت شرکت در همایش استانی با موضوع معضلات اجتماعی در قالب «طنز » جهت ایجاد امید و شور ونشاط اجتماعی را منتشر کرد.
بعد از انتشار این فراخوان هفت گروه از شهرستان‌های استان کردستان جهت حضور در این ویژه برنامه اعلام آمادگی کردند و بعد از ارسال سی دی اثر به دبیرخانه و بررسی این آثار توسط اعضای دبیرخانه؛ شش اثر جهت اجرا در شهرستان‌های مختلف استان کردستان معرفی شدند.
با انتشار جدول اجرایی گروه‌های منتخب در مکان و زمان مشخص، اجراهای خود را با همکاری اداره ارشاداسلامی شهرستان انجام دادند و اجرای هر گروه به صورت پخش زنده در پیج مریوان فستیوال پخش شد.
از بین آثار اجرا شده دو اثر در جشنواره منطقه‌ای طنز دیواندره حضور خواهند یافت.
در این ویژه برنامه با شرکت شش اثرکه شامل سه اثر از مریوان،یک اثر از سقز،یک اثر از بانه و یک اثر قروه ؛ به مدت ۱۲روز و به تعداد۲۶ اجرا در شهرهای استان کردستان مورد استقبال گرم تماشاچیان و مهمانان نوروزی مواجه شد.




نظرات کاربران