در حال بارگذاری ...
پس از وقفه 2 ساله

آغاز مجدد ساخت پلاتو نیمه کاره سقز

در راستای اهمیت توجه به زیر ساخت‌های تئاتر، ساخت پلاتو سقز از سر گرفته‌شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، پس از دو سال و اندی وقفه در ساخت پلاتو سقز، در فراخوان مناقصه جدید پلاتو، پیمانکار جدید سقزی مشخص شد و با توجه به وصول بودجه و اوراق مشارکت اختصاصی این پلاتو، سریع تجهیز کارگاه و آغاز به فعالیت کرد.
این پلاتوی 120 نفره جدید، قطعاً می‌تواند سهم بسزایی در اجراهای عمومی و جشنواره تئاتر کوردی سقز داشته باشد.

بسیاری از تئاترهای تجربی جدید نیازمند پلاتوهای تخصصی و یا بلک باکس‌های چندمنظوره است تا بتوان اجراهای مطلوب را بر اساس ساختار اجرایی نمایش‌ها به صحنه برد.
وجود چند گروه نمایشی، موسسه هنری و علاقه‌مندان زیاد تئاتر در سقز، می‌تواند نویدبخش رشد تئاتر با چنین زیرساخت‌های اصولی باشد.
 انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان،  از تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار ویژه سقز، مدیریت برنامه و بودجه، معاونت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز، ریاست ارشاد سقز  و تمامی عزیزانی که در پیشبرد این پروژه دلسوزانه و خاضعانه تلاش نمودند تشکر می‌کند.

 




مطالب مرتبط

«موریانه‌ها» در پردیس سینما بهمن سنندج اجرا شد

«موریانه‌ها» در پردیس سینما بهمن سنندج اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، نمایش «موریانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فرشید گویلی از تاریخ 16 تا 26 مهرماه 1402 ، در تماشاخانه مهر پردیس سینما بهمن سنندج به روی صحنه رفت . این نمایش که با نگاهی ...

|

نمایش «کار اینا...» در قروه به صحنه رفت

نمایش «کار اینا...» در قروه به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، نمایش «کار اینا...» به نویسندگی و کارگردانی محمد ابراهیم (دانیال) کریمی، در قروه روی صحنه رفت. «کار اینا...» ، تازه‌ترین اثر هنرجویان آموزشگاه تئاتر «پیدا» ...

|

«ئه وین» در سنندج اجرا شد

«ئه وین» در سنندج اجرا شد

نمایش آئینی سنتی «ئه وین»، کاری از گروه تئاتر مدرن به کارگردانی هوشیار قوامی در سنندج اجرا شد

|

«که ژاوان» در دهگلان اجرا شد

«که ژاوان» در دهگلان اجرا شد

نمایش آئینی سنتی «که ژاوان» کاری از گروه راژان، به کارگردانی عرفان زندی در شهر دهگلان و روستاهای اطراف اجرا شد

|

نظرات کاربران