در حال بارگذاری ...

نمایش موزیکال «لیباس‌گیره‌کان» در سقز اجرا شد

نمایش موزیکال «لیباس‌گیره‌کان»، تولید آموزشگاه تئاتر هیمای سقز، از ۱۰ تا ۲۱ مهر در این شهر روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، نمایش موزیکال «لیباس‌گیره‌کان» به کارگردانی شهربانو هادی، ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در سقز اجرا شد.

«لیباس‌گیره‌کان»، تازه‌ترین اثر مربیان و هنرجویان آموزشگاه تئاتر «هیما» بود که از 10 تا 21 مهر 1402، در محل سالن کتابخانه عمومی شهرستان سقز روی صحنه رفت.

نمایش «لیباس‌گیره‌کان»، نوشته اوراند هریس است که حسین فدایی حسین، آن را به زبان فارسی ترجمه کرده و با عنوان «روزی روزگاری بند رخت» منتشر شده است. این ترجمه فارسی، با قلم شهربانو هادی به کردی برگردانده شده است.

این نمایش، داستان زندگی دو گیره لباس را که از روی بندرخت به زمین می‌افتند و ماجراهای متفاوتی را همراه با حشرات روی خاک تجربه می‌کنند، روایت می‌کند.

آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی هیما در شهرستان سقز، پیش‌تر نیز آثاری را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان تولید کرده است. تولید نمایش مبتنی بر آموزش اصول بازیگری و هنر تئاتر برای کودکان و با مشارکت کودکان یکی از اولویت‌های این آموزشگاه است.




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران