در حال بارگذاری ...
با میزبانی سقز

فراخوان جشنواره منطقه‌ای تئاتر زیویه منتشر شد

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های هنرهای نمایشی زیویه با حضور هرمندان ۱۰ استان، در سقز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کردستان، فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های هنرهای نمایشی زیویه منتشر شد.

دومین جشنواره منطقه‌ای آیینی سنتی و آیین‌های نمایشی زیویه به همت موسسه تک منظوره پیوند شهر سقز؛ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، دفتر هنرهای نمایشی کشور و فرمانداری ویژه شهرستان سقز برگزار می‌شود.

در این جشنواره هنرمندان استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین و گیلان حضور دارند.

بخش‌های جشنواره:

 آیینی سنتی: در این بخش، نمایش‌ها باید مبتنی بر فرهنگ آیین بازی‌های بومی محلی و رسوم قوم‌های مختلف ایرانی و پژوهشی ساختارمند در حوزه آیین‌های نمایشی باشند.

پرداختن به آیین‌های کهن و نشان دادن فرهنگ هر منطقه در اولویت انتخاب خواهد بود و افراد گروه نباید بیشتر از ۱۰ نفر باشند.

نمایش‌های ایرانی: (خیابانی، میدانی)؛ نمایش‌های ایرانی باید مبتنی بر شیوه‌های اجرای نمایش تخت حوضی، سیاه‌بازی نقالی و پرده‌خوانی باشد. آثار با مضمون کاهش آسیب‌های اجتماعی و نکوهش خودکشی و امید به زندگی در اولویت انتخاب خواهد بود و افراد گروه نباید بیشتر از ۶ نفر باشند.

شرایط جشنواره: این جشنواره به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و در بخش‌های مختلف بازیگری زن و مرد کارگردانی، طرح و ایده طراحی فضا و موسیقی، طراحی لباس و آفیش و بروشور نفرات برتر توسط هیئت‌داوران معرفی خواهند شد.

به گروه‌های راه‌یافته حداقل ۶۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال به تشخیص برگزارکنندگان، ورودی پرداخت خواهد شد. اسکان گروه‌ها در ایام برگزاری جشنواره خوابگاه ادارات و خوابگاه دانشجویی خواهد بود و محل اجرای نمایش‌ها به تشخیص دبیرخانه جشنواره مشخص می‌شود. ارسال اثر به‌منزله پذیرش قوانین برگزاری جشنواره است و هر گروه ملزم به دو اجرا در جشنواره خواهد بود.

گاه‌شمار: مهلت ارسال آثار ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام نتایج: ۳۰ خرداد 1403 و زمان برگزاری جشنواره: ۷، ۸ و ۹ تیر ۱۴۰۳ است.

 

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های هنرهای نمایشی زیویه  7 تا 9 تیر به دبیری امیر زارع زاده و میزبانی شهرستان سقز برگزار می‌شود.

شماره تماس جهت هماهنگی: ۰۹۱۸۳۷۴۴۵۵۰ – ۰۹۱۸۳۷۴۰۴۰۹ – ۰۸۷۳۶۲۷۲۶۴۷

 




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران