در حال بارگذاری ...

نمایش خیابانی «شازده کوچولو» در سقز اجرا شد

نمایش خیابانی«شازده کوچولو» کاری از گروه تئاتر آناهیتا به مناسبت روز جهانی تئاتر و عید نوروز پنج شنبه، ٥ فروردین ماه در پارک مولوی کُرد سقز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، علیرضا اسماعیلی، طراح و کارگردان این اثر گفت: هدف از اجرای این نمایش، ایجاد لحظاتی شاد برای مردم بوده است.

اسماعیلی افزود: شازده کوچولو در این نمایش برای نجات گل سرخش به ناچار به زمین آمده و میان مردم دنبال گم شده اش می گردد و در موقعیت های مختلفی که هر کدام مضمونی شهروندی با درون مایه طنز دارد، قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایش توسط گروه آناهیتای سقز اجرا می شود اضافه کرد: فردین ابوالمحمدی، میلاد یونسی، شریفه شیریان، الهام جوانرو، برهان سعیدی، سرور رضایی، سَروک معروفی، دلنیا راک، نگین سربازی، نگار سربازی، رامیار ربانی و مبین مصطفوی در این کار بازی می کنند و سلمان نوری و روناک راد از دیگر عوامل آن هستند.

شازده کوچولو یا شهریار کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال ١٩٤٣ منتشر شد. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می پردازد.

لازم به ذکر است؛ تا ۱۵ فروردین ماه جاری هر روز بعدازظهر یک اجرا در محل پارک مولوی سقز برگزار می شود که نمایش‌های ‏شاهزاده کوچولو، اتوبوس، باوکم، زندگی این چنینی و پطروس فداکار از جمله این نمایش‌ها هستند.




نظرات کاربران