در حال بارگذاری ...

اجرای «نمایش آژدهاک» و «خانه‌ی سوم» به زبان کوردی در کردستان عراق

نمایش‌ های «آژدهاک» نوشته ی بهرام بیضایی با ترجمه ی زاهد آرمی و «خانه ی سوم» نوشته ی تریفه کریمیان ،با ترجمه ی وریا غفوری، به کارگردانی فریدون حامدی ، به دعوت دانشکده هنر های زیبای سلیمانیه در اقلیم کردستان اجرا می شوند.

به گزارش تئاتر کردستان : نمایش خانه ی سوم نوشته ی تریفه کریمیان به کارگردانی فریدون حامدی کاری از گروه تئاتر تجربه ی سنندج به دعوت دانشکده هنر های زیبای سلیمانیه در اقلیم کردستان اجرا می‌شود.

 نمایش خانه ی سوم که پیش از این در سیزدهمین جشنواره ی سراسری تئاتر کردی سقز حضوری موفق داشته و جایزه ی نمایش نامه نویسی برتر جشنواره را از آن خود کرده بود به مسئله‌ی روز مهاجرت و مسائل و مشکلات پناهندگان می پردازد.

 نمایش خانه ی سوم با بازی کورش احمدی، شعله عزیزی ، برهان حیدری، آزاد مرادی، خسرو انصاریان و آزاد صادقی از امروزجمعه 22 تا روز یکشنبه 24 اردیبهشت در پلاتو انجمن هنرهای نمایشی 3 اجرای برای هنرمندان تئاتر داشته  تا با آمادگی کامل  از روز دوشنبه 25 اردیبهشت عازم اقلیم کردستان  شود.

فریدون حامدی در گفتگو با تئاتر کردستان گفت: با توجه به قرابت فرهنگی بسیار نزدیک اقلیم کردستان وکردستان ایران مراوده ی آثار نمایشی امری ضروری است که می تواند به وفاق و دوستی میان هنرمندان دو کشور وتبادل تجربه و توانایی هنرمندان ایران و اقلیم کردستان کمک شایانی بنماید.

ایشان همچنین از مدیران فرهنگی استان خواستند:در کنارحمایت از جشنواره های متعدد در کردستان ،از اجراها ی عمومی در سطح استان و همچنین شرایط عرضه ی نمایش های با کیفیت هنرمندان کردستانی با استان های همجوار و حتا کشورهای منطقه حمایت نموده و شرایط اشاعه ی هنر نمایش در جامعه را فراهم نمایند.

ایشان افزودند :نمایش آژدهاک با ترجمه ی  زاهد آرمی به زبان کوردی و با کارگردانی و بازیگری اینجانب نیز در این سفر به روی صحنه می رود. و امیدواریم با اجرای این دو نمایش بتوانیم ،روابط میان تئاتر کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق را افزایش دهیم.




نظرات کاربران