در حال بارگذاری ...

درخشش هنرمند کردستانی در جشنواره ی تئاتر دانشجویی

هنرمند کردستانی در بیستمین دوره ی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران حائز رتبه های برتر شد.

به گزارش تئاتر کردستان: سعدی محمدی هنرمند کردستانی در این جشنواره با نمایش تابستان موفق شد علاوه برراه یابی به سی و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر،دیپلم افتخار و تندیس بخش طراحی صحنه ، دیپلم افتخار و تندیس  بخش بازیگری مرد و همچنین تندیس و دیپلم افتخار بخش کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

حجت زینالی وسعدی محمدی  دو بازیگر این نمایش هستند  و کاوان کریمی به عنوان دستیار کارگردان، آزاده حیدری مدیر روابط عمومی، محسن حمیدی مسئول اتاق فرمان و ژینا فاتحی راد در مقام مدیر صحنه با گروه همکاری می‌کنند.

سعدی محمدی درگفتگویی با ایلنا در خصوص این نمایش گفت: تابستان نمایشی‌ست درباره بخشی از آدمی که جنسیت نمی‌شناسد. آن بخشی که هنوز به دام برچسب‌ها نیافتاده و بکر است.داستان تابستان در حقیقت محصول یک سال تنهایی و سکوتی بود که نگارنده این نمایش با آن سر کرد. سالی داغ و تابستانی در اتاقی کوچک با دیوارهای بیمار. جایی که مرز میان زندگی و قصه از بین رفت و انسانی نحیف از درون تخت نگارنده زاده شد. پیرمردی عریان در کوفت و زن و مردی مشاجراتشان را در سکوت به همسایگی ما آوردند.همه این آدم‌ها در قصه نمایش «تابستان» مهمان نگارنده بودند. شب‌ها برایشان غذا می‌پختم و روزها بیدارشان می‌کردم و در سکوت به نظاره‌شان می‌پرداختم.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه «در اجرای این نمایش تلاش شد تا به اعمال و رفتار آدمی پرداخته شود» گفت: آنچه به زعم من و گروه‌مان در تئاتر ما کم است، ارزش کردار آدمی است.

این هنرمند مریوانی ادامه داد: اما به چه ترتیب؟ با تعمق کردن در اجزای هر عمل. در سکوت و با تمرکز بر اجزای آن اعمال. هدف ما فهم و انتقال دیدنی بودن این اعمال بود.

او یادآور شد: دومین مساله‌ای که در اجرای نمایش به آن پرداختیم اهمیت دادن به رویدادها بود. بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی که بر رفتار آدمی تاثیر می‌گذارند.




نظرات کاربران