در حال بارگذاری ...
جشنواره استانی تئاترطنز دیواندره

چهارمین جشنواره ی استانی تئاتر طنز دیواندره آذر ماه برگزار می شود

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواره با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، رییس اداره ارشاد شهرستان دیواندره،رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان و دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج برگزار شد.

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواره  با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، رییس اداره ارشاد شهرستان دیواندره،رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان و دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج برگزار شد.

به گزارش تئاتر کردستان: در ابتدای این جلسه اشرف احمدی رییس اداره ارشاد شهرستان دیواندره ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جشنواره در دوره‌های قبل وفعالیت‌های انجام گرفته در سطح شهرستان برای برگزاری چارمین دوره‌ی این جشنواره اظهار امیدواری کرد که با همراهی وهمکاری مسئولین بزرگوار استانی و شهرستانی، جشنواره چهارم در بهترین شکل ممکن برگزار شود.

در ادامه جلال قلعه شاخانی معاون فرهنگی اداره کل، ضمن حمایت از برگزاری جشنواره‌های استان خواهان آسیب شناسی دوره‌های پیشین جشنواره ی طنز، به منظور ارتقاء سطح کیفی آثار و ایجاد شادی و نشاط در جامعه شد.

ایشان خاطر نشان کردند: امیدواریم سطح کیفی جشنواره  و استقبال هنرمندان تئاتر استان  و حمایت ادارات، خیرین و علاقه مندان به هنرهای نمایشی در شهرستان، به گونه‌ای باشد که دوره‌های بعدی آن به صورت منطقه‌ای برگزار گردد.

عبید رستمی رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان نیز ضمن اعلام حمایت از این فعالیت ارزشمند گفت: بی‌گمان برگزاری جشنواره  وایجاد فضای رقابت سالم میان هنرمندان به ارتقاء سطح  کیفی آثار نمایشی می‌انجامد. با توجه به تجارب قبلی بهترین راه برای ارتقاء سطح آثارجشنواره‌ی طنز، برقراری مجدد بخش بازخوانی متون نمایشی است چرا که یکی از بخش‌های مهم و زیر ساختی تئاتر است و باید با دقت بیشتری به آن پرداخت تا متون ارزشمند و با کیفیت به جشنواره‌ها راه پیدا کنند.

ایشان افزودند: البته هدف از برگزاری جشنواره ها نباید به اجرای آثار نمایشی در یک سانس و در چند روز جشنواره محدود شود، بلکه باید با حمایت  مالی مناسب از آثار برتر، شرایط اجرای عمومی در سطح استان فراهم شود.

در ادامه نیز سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان، سامان احمدی رییس اداره امور هنری،کورش احمدی کارشناس تئاتر استان و منصوری رابط انجمن هنرهای نمایشی در دیواندره،  نیز ضمن حمایت از برگزاری جشنواره مواردی را در راستای اهمیت جشنواره طنز و نحوه‌ی اجرا و سطح کیفی آثار ارائه نمودند.

 

در پایان مقرر شد چهارمین جشنواره‌ی استانی تئاتر طنز دیواندره 1 تا 4 آذر ماه در شهرستان دیواندره برگزار گردد. 

 




نظرات کاربران