در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته قران و عترت و محکومیت جنایات داعش

5 تئاتر خیابانی در کردستان اجرا می‌شود

اجرای عمومی پنج  تئاتر خیابانی در قالب برنامه های هفته قرآن و عترت و به مناسبت ماه مبارک رمضان و همچنین با هدف محکومیت جنایات گروهک داعش درسطح پارک ها و خیابانهای استان  برگزار می‌شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان در گفتگو با  تئاتر کردستان گفت:

 اجراهای عمومی تئاتر خیابانی به مناسبت هفته  قران وعترت و محکومیت جنایات داعش در کردستان با استقبال تماشاگران مواجه شد.
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان گفت: در راستای اجرای برنامه های هفته قرآن و عترت در کردستان نمایش های خیابانی با موضوع قرآنی و همچینن محکومیت اقدامات داعش درشهرهای  کردستان اجرا می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار تئاترکردستان اظهار داشت: اجرای عمومی پنج  تئاتر خیابانی در قالب برنامه های هفته قرآن و عترت و به مناسبت ماه مبارک رمضان و همچنین با هدف محکومیت جنایات گروهک داعش درسطح پارک ها و خیابانهای استان  صورت می گیرد.
عبید رستمی افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان کردستان هنرمندان تئاتر کردستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصمیم گرفته شد در راستای اجرای برنامه های هفته ی قرآن و عترت نمایش های  خیابانی با موضو ع قرانی  و در اعتراض و محکومیت جنایات داعش در منطقه به ویژه کشورمان را در سطح خیابان ها و پارک های استان به اجرای نمایش های خیابانی بپردازند.
رستمی تصریح کرد: گروه های نمایشی در مجموع 20 اجرای عمومی خواهند داشت که بعداظهرها انجام می شود و دو روز است این اجراها آغاز شده و  نخستین اجرا ی هم در خیابان فردوسی شهر سنندج که از خیابان های اصلی و شلوغ سنندج است صورت گرفت که با استقبال علاقمندان و شهروندان مواجه شد .    
نام نمایش ها و تاریخ اجرا های آن ها را بدین شرح عنوان کرد: نمایش نیمکت نوشته و کار عادل گنجی از قروه در روز های (22 تا 27 خرداد)، نمایش تجربه ی مرگ نوشته محمد زارع زاده به کارگردانی امیر زارع زاده از سقز (22 تا 25 )، نمایش ضیافت نوشته و کار مختار محمدی از مریوان ( 24 تا 26)، نمایش بخشش نوشته و کار عبید رستمی از سنندج طی روزهای (24 تا 30 خرداد) و نمایش جوان انتحاری نوشته بهار لطافتیان و کار فردین قادری از سنندج ( 24/25 /26/30 خرداد) نمایش های هستند که در تاریخ های ذکر شده اجرای عمومی خیابانی می شوند.

 




نظرات کاربران