در حال بارگذاری ...

آموزش تئاتر خلاق ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در سنندج برگزار می‌شود

با فرا رسیدن فصل تابستان یک دوره کلاس آموزش تئاتر خلاق کودکان در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر کردستان؛ به همت آموزشگاه هنرهای نمایشی شانو وابسته به انجمن هنرهای نمایشی کردستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یک دوره کلاس آموزش تئاتر خلاق کودکان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

بهار لطافتیان مدیر مسئول آموزشگاه شانو در گفتگو با تئاتر کردستان گفت: این دوره ها در راستای رسالت آموزشی تئاتر در کردستان و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با هنر نمایش  برگزار می شود.

او افزود: تجربه‌ی سال‌های قبل و بازخورد مناسب این آموزش‌ها در میان کودکان و خانواده‌های آنان، کنترل خشم،کاهش ترس، افزایش اعتماد به نفس، قصه‌گویی و مشارکت اجتماعی، درک موقعیت و غلبه بر کم‌رویی از اهداف آموزشی این کلاس هاست که در یک ترم 2 ماهه  برای علاقمندان برگزار می‌شود. 

لطافتیان تصریح کرد: آموزش صحیح  تئاتر در سنین پایین و بازخورد مناسب آن در خانواده‌ها، سبب اشاعه‌ی تئاتر در جامعه و اعتماد سازی در میان خانواده‌ها می‌شود.

مدیر مسئول آموزشگاه شانو افزود: آموزش مستمر تئاتر در شهرستان‌ها، حلقه‌ی مفقوده‌ی تئاتر در استان‌هاست.

بی‌گمان  آموزش‌های مدام در سطوح مختلف و بر اساس نیاز سنجی  هر استان به تولید مدام وخلاقانه‌ی تئاتر می‌انجامد. هنرمندان در هر سطحی به آموزش نیاز دارند اما ماهیت و شکل کلاس‌ها برای سطوح مختلف متفاوت است و ما تمام تلاش‌مان معطوف به برگزاری کلاس‌های مدام آموزش تئاتر برای جوانان، برگزاری کارگاه‌های اختصاصی کارگردانی-نمایشنامه‌نویسی و بازیگری برای هنرمندان، برگزاری جشنواره‌های داخلی برای هنرجویان و حمایت از اجرای عمومی فارغ التحصیلان آموزشگاه و معرفی آنان به گروه‌ها برتر و فعال برای حضور در پروژه‌های نمایشی و فیلم وسریال در استان خواهد بود.

 




نظرات کاربران